Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Daniel Obajtek najbardziej rozpoznawalnym menedżerem

Najbardziej rozpoznawalnym menedżerem jest Daniel Obajtek z PKN Orlen, z którego nazwiskiem nie spotkało się 3 proc. respondentów - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS przekazanego PAP.

fot. Joanna Składanek / FORUM

Jak wskazał Marcin Duma z Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, w badaniu „wzięto pod lupę" największe spółki notowane na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz firmy, które znalazły się najwyżej w zestawieniach dotyczących "kapitalizacji managerów".

reklama

"Częsta ekspozycja w mediach i bieżąca polityka"

"Wśród managerów zdecydowanie najbardziej rozpoznawalny jest Daniel Obajtek, z którego nazwiskiem nie spotkało się zaledwie 3 proc. respondentów. Tak wysoka rozpoznawalność wiąże się z częstą ekspozycją Daniela Obajtka w mediach oraz jego powiązaniami z bieżącą polityką" - wskazał Duma, komentując wyniki badania.

Jak dodał, w związku z tym Obajtek był najbardziej znanym prezesem z listy, najwięcej respondentów było w stanie ocenić jego wpływ na rozwój firmy. Według badania 63 proc. respondentów uznało, że kierownictwo Daniela Obajtka "pozytywnie wpływa na dalszą rozbudowę PKN Orlen".

Filipiak i Biernacki też na podium

Drugim pod względem stopnia znajomości wśród respondentów był prezes Comarchu Janusz Filipiak. "Należy jednak zwrócić uwagę, że aż 79 proc. Polaków nie wiedziało, kim on jest. W opinii badanych poza Danielem Obajtkiem, największy wpływ na rozwój swoich marek mają właśnie Janusz Filipiak (15 proc.) oraz Tomasz Biernacki z Dino (16 proc.)" - zwrócił uwagę Duma. Według niego wysoka pozycja założyciela sieci sklepów Dino "jest o tyle zaskakująca, że nie często pojawia się on w przestrzeni publicznej”.

Badanie zrealizowano na próbie 1100 pełnoletnich mieszkańców Polski w dniach 30-31 stycznia 2023 r.

IBRiS poinformował, że jednostką badania byli konsumenci. Pytano ich o to, czy znają podane firmy (np. LPP nie było badane przez pryzmat swoich marek produktowych); jak oceniają kierunek rozwoju tych firm w ostatnich 5 latach; czy kojarzą managerów zarządzających tymi firmami; jak oceniają wpływ tych osób na kierunek rozwoju swoich firm w ostatnich 5 latach. (PAP)

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

autorka: Magdalena Jarco

maja/ pad/

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty