REKLAMA

Tak się tresuje bankowców. Wyciekły e-maile

2014-08-13 10:45
publikacja
2014-08-13 10:45

„Macie 10 dni roboczych żeby zmienić wyniki półroczne. Zanim wyjdziecie z placówki do domu macie umówić spotkania dotyczące kredytów i zaraportować ile ich sprzedacie. Podpowiem wam – liczby takie jak 1, 2 i 3 są nie do zaakceptowania”.

Tak się tresuje bankowców. Wyciekły e-maile
Tak się tresuje bankowców. Wyciekły e-maile
fot. iStockphoto / Thinkstock / / Thinkstock

„Tylko 9 klientów dostało karty kredytowe (w dodatku w najbardziej ruchliwy dzień tygodnia? wstyd!). Nie rozumiem, jak to możliwe, że 43 doradców było w stanie sprzedać tylko 20 razy bankowość internetową (darmową!), a 0 razy kartę kredytową (też darmową!)”.

To fragmenty z e‑maila, którego dostali od menedżera regionu pracownicy jednego z oddziałów brytyjskiego banku Lloyds. Wiadomość, która wyciekła do prasy wzbudziła słuszne oburzenie – nie dalej jak pół roku temu ten uratowany z pieniędzy podatników bank zapłacił 28 mln funtów kary za „promowanie kultury agresywnej sprzedaży”.

Program „tysiączek do rąsi”

Po serii skandali związanych z tzw. nietrafioną sprzedażą (mis-selling) ubezpieczeń dodawanych do kredytów i produktów inwestycyjnych brytyjskie banki są na cenzurowanym. Pod szczególną obserwacją znalazł się bank Lloyds, który jeszcze w 2012 roku ogłosił, że zamierza zmienić sposób wynagradzania pracowników, aby nie stwarzać pokus do nadużyć. Był to wynik dochodzenia organu nadzoru, FCA, który ujawnił, że pracowników banku zachęcano do sprzedawania produktów za wszelką cenę.

Jak donosił „The Guardian”, jeden z pracowników banku w 2010 roku, aby wykonać roczny plan sprzedał produkt inwestycyjny sobie, swojej żonie i kilku znajomym. Bank nagradzał za agresywną sprzedaż – np. w ramach konkursu „tysiączek do ręki” (ang. a grand in the hand), gdzie najlepszy sprzedawca mógł otrzymać premię za wzmożony wysiłek w ostatnich 3 miesiącach roku. „Szampanowy bonus” z kolei przyznawany był osobom, które przekroczyły plan. Premia opiewała na 35 proc. miesięcznego wynagrodzenia.

Związki zawodowe się buntują

Ton listu wysłanego do pracowników banku pokazuje, że w kulturze organizacji wiele się nie zmieniło. Za wyciek odpowiedzialne są związki zawodowe, które przekazały treść e-maila nadzorcy, opisując zawartość dokumentu jako „bezpośrednie groźby”. Związkowcy buntują się przeciwko wyśrubowanym, nierealnym planom sprzedażowym.

Bank w publicznym oświadczeniu poinformował, że wiadomość w żaden sposób „nie reprezentuje zachowań mających miejsce w instytucji” oraz że wszczął wewnętrzne dochodzenie i ma zamiar wyciągnąć konsekwencje wobec winnych.

/mk

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (109)

dodaj komentarz
~ab
W Banku pracuje się coraz gorzej. Powyższe komentarze są prawdziwe. Te tabelki deklaracje sprzedaży są straszne. Pracuje w Banku od ponad 20 lat. Wszystkie zmiany przez które przechodziłam , zwolnienia grupowe, zmiany programów przejście na systemy centralne przez ten czas były moim udziałem. Patrzę na to wszystko z dystansu i przez W Banku pracuje się coraz gorzej. Powyższe komentarze są prawdziwe. Te tabelki deklaracje sprzedaży są straszne. Pracuje w Banku od ponad 20 lat. Wszystkie zmiany przez które przechodziłam , zwolnienia grupowe, zmiany programów przejście na systemy centralne przez ten czas były moim udziałem. Patrzę na to wszystko z dystansu i przez pryzmat czasu. Mogę otwarcie powiedzieć że teraz pracuje się najgorzej. Dla mnie najgorszą rzeczą nie jest uczenie się nowych przepisów, nowych programów, analiza kredytowa, czy rozmowa z klientem. Najgorszą rzeczą jet to że każą nam ściągać nowych klientów i oferować produkty których nie potrzebują. Raportowanie ciągłe sprzedaży. Wszyscy chodzimy zestresowani. To wszystko jest chore.
~Paweł
Jakby, ktoś z prasy się zatrudnił w jakimś Polskim banku to by dopiero artykuł powstał. . . . . To co się działo w wyżej wymienionym banku to jeszcze nic......Ci którzy w banku pracują zapewne wiedzą co to jest poranne wypełnianie tablicy powieszonej w pokoju dyrektora oddziału, wypełnianie jej rano albo na koniec dnia. Albo teksty:Jakby, ktoś z prasy się zatrudnił w jakimś Polskim banku to by dopiero artykuł powstał. . . . . To co się działo w wyżej wymienionym banku to jeszcze nic......Ci którzy w banku pracują zapewne wiedzą co to jest poranne wypełnianie tablicy powieszonej w pokoju dyrektora oddziału, wypełnianie jej rano albo na koniec dnia. Albo teksty:-ja przecież bym temu klientowi to tamto sprzedał-ile dzisiaj zrobisz kredytu, a po południu przecież obiecałeś aś że zrobisz tyle i tyle-co zrobisz żeby sprzedać, roznoś ulotki wyjdź przed oddział-jak Ci nie pasuje to jest wielu na twoje miejsce.......temat rzeka na elaborat
~Fred
Święta racja, dlatego odszedłem z tego syfu. Plany sprzedażowe większe dwa razy większe niż 3 lata temu pieniądze o 30% mniejsze. Dodatkowo trzeba klientowi wciskać ubezpieczenie i pokazywać jak to fajnie się na reksach zarabia w perspektywie 10lat, nawet jak ktoś nie ma zielonego pojęcia. Struktury i reksy może i są dobre, ale dla Święta racja, dlatego odszedłem z tego syfu. Plany sprzedażowe większe dwa razy większe niż 3 lata temu pieniądze o 30% mniejsze. Dodatkowo trzeba klientowi wciskać ubezpieczenie i pokazywać jak to fajnie się na reksach zarabia w perspektywie 10lat, nawet jak ktoś nie ma zielonego pojęcia. Struktury i reksy może i są dobre, ale dla ludzi co znają się na finansach i maja pojęcie o ekonomii. Trzeba być niezłym kamikadze by dzisiaj chcieć pracować w banku.
~ehk
To przypomina nielegalne walki psów .Jedych się szuje na drugich,obie strony liżą rany ,a prezesi liczą zyski.
~ehk
oczywiście szczuje-podświadomość płata figle.
~bank
Tak wlasnie wyglada codziennosc w polskich bankach! Sprzedawac za wszelka cene! Klient sie nie liczy!
~Leon34
Tego typu maile sa niczym nowym w najwiekszych polskich Bankach z TOP 5. Wykonanie planu sprzedazy na poziomie 100% wzbudza agresje przelozonych....ma byc 120%. Wciskanie kazdemu klientowi produktu ktorego onnie potrzebuje to norma. Ubezpieczenia do kredytow ktore podwyzszaja jego koszty...musi byc. Nie ma opcji by nie byly. Rozliczenia Tego typu maile sa niczym nowym w najwiekszych polskich Bankach z TOP 5. Wykonanie planu sprzedazy na poziomie 100% wzbudza agresje przelozonych....ma byc 120%. Wciskanie kazdemu klientowi produktu ktorego onnie potrzebuje to norma. Ubezpieczenia do kredytow ktore podwyzszaja jego koszty...musi byc. Nie ma opcji by nie byly. Rozliczenia dzienne, ba godzinowe sprzedazy przez menadzerow sprzedazy.... w Polsce skonczylo sie kulturalne bankowanie. Wiekszosc bankow to miedzynzrodowe koncerny, a oprocentowanie w Polsce w stosunku do zarobkow jest najwyzsze w Europie. W czasie kryzysu 2008 z bankow pieniadze byly transferowane do matek za granica by je utrzymac. To o czym tu mowa? Pracownik to smiec ktory MUSI sprzedac a klient MUSI kupic. Reszta to pozory...
~Juljusz
Pracuje w finansach. Mam znajomych pracujących w finansach. Co zauważyłem?-otrzymując podstawę wywierane ciśnienie sprzedażowe jest ogromne, niewspółmierne do owej podstawy, premie na ogół żenujące,-nie otrzymując podstawy i będąc na własnej działalności - presja sprzedażowa jest na lajtowym poziomie, pod tym względem praca to przyjemność-Pracuje w finansach. Mam znajomych pracujących w finansach. Co zauważyłem?-otrzymując podstawę wywierane ciśnienie sprzedażowe jest ogromne, niewspółmierne do owej podstawy, premie na ogół żenujące,-nie otrzymując podstawy i będąc na własnej działalności - presja sprzedażowa jest na lajtowym poziomie, pod tym względem praca to przyjemność-przy dobrej sprzedaży w miesiąc można zgarnąć tyle co Ci z podstawą w kwartał-motywacja jest wewnętrzna - dużo przyjemniejszaPytanie: czy mieć podstawę = mniejszy stres? W moim subiektywnym odczuciu - zdecydowanie nie.
~juljuszAutor
Tego się nie da czytać. Myślniki po kropkach i znakach zapytania. Warto przeczytać tekst przed opublikowaniem. Nawet na forum internetowym.Wybaczcie ;)
~Królik
To rzeczywiście żenujące sprzedawać na tak marnym poziomie darmowe usługi. Powinny schodzić tysiącami pakietów.

Powiązane: Wielka Brytania

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki