Bankowość, kiedyś sektor kojarzący się ze stabilnością i atrakcyjnymi wynagrodzeniami, przechodzi gwałtowne zmiany. Szczególnie mocno odczuwają je pracownicy będący na pierwszej linii kontaktu z klientem. Przedstawiamy najważniejsze wyniki badania przeprowadzonego w marcu przez Bankier.pl.


W ramach drugiej edycji badania "Jak pracuje się w banku?" sprawdziliśmy, co o zmianach zachodzących w sektorze sądzą pracownicy działających w Polsce instytucji. Nasze zaproszenie spotkało się ze sporym zainteresowaniem. Ankietę opublikowaną w marcu wypełniło 2041 osób. Większość w tej grupie stanowili zatrudnieni obecnie w bankowości, ale o podzielenie się doświadczeniami poprosiliśmy także osoby, które w ostatnim czasie zmieniły ścieżkę kariery.
Ankietowani to w większości osoby lokujące się w obszarze front office - zajmującym się obsługą klienta masowego w placówce (44 proc.) i obsługą klientów zamożnych (11 proc.). Mniej liczną grupę stanowili pracownicy wsparcia sprzedaży (6 proc.) i obszaru ryzyka kredytowego (5 proc.). 64 proc. bankowców, którzy wzięli udział w drugiej edycji badania, ma ponad dwuletni staż na swoim obecnym stanowisku.
Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania:
- Zadań przybywa, a płace stoją w miejscu - bankowcy o swojej pracy
- Obawy przed utratą pracy nadal powszechne
![]()
POBIERZ RAPORT BANKIER.PL "JAK SIĘ PRACUJE W BANKU" W WERSJI PDF »






















































