REKLAMA
OKAZJA

Brand24 może jeszcze w tym roku wejść na NewConnect (wywiad)

2017-08-25 16:46
publikacja
2017-08-25 16:46

Brand24, z portfela giełdowego Larq, w najbliższych tygodniach zdecyduje o upublicznieniu spółki, debiut na NewConnect jest możliwy jeszcze w tym roku - poinformował PAP Biznes Mikołaj Chruszczewski, członek zarządu Larq.

"Wszystkie decyzje nie są jeszcze podjęte, ale faktycznie walne zgromadzenie przysposobiło spółkę do wejścia na rynek kapitałowy. W ciągu następnych tygodni podejmiemy decyzję – jeżeli podejmiemy decyzję o upublicznieniu spółki, to będzie to możliwe nawet w tym roku" - powiedział Chruszczewski.

"Stoimy przed decyzją strategiczną – czy pozyskać do spółki dodatkowe pieniądze, by jeszcze szybciej się rozwijać, czy też nie emitować akcji utrzymując obecne tempo wzrostu" - dodał.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do monitoringu treści w internecie, umożliwiającego śledzenie wzmianek, budowanie relacji oraz pozyskiwanie klientów, sprzedawanego globalnie w modelu SaaS, czyli oprogramowania udostępnianego w formie usługi. W ubiegłym tygodniu walne zgromadzenie spółki upoważniło zarząd do podwyższenia kapitału zakładowego w ramach kapitału docelowego. W grę wchodzi emisja nowych akcji, stanowiących do 8,3 proc. ogólnej liczby głosów.

Notowany na GPW Larq jest obecnie właścicielem 48 proc. akcji Brand24. Współwłaścicielami firmy są m.in. założyciele giełdowego Livechat Software.

"Akcjonariusze Livechat są z nami w Brand24 nie bez przyczyny – pomagają nam i zarządowi, dzieląc się wiedzą i otwierając pewne drzwi. Oczywiście temat zacieśnienia współpracy też jest cały czas analizowany, ale nie ma żadnych decyzji. Na tę chwilę strategia Livechata jest taka, by skupiać się na swoim produkcie" - powiedział Chruszczewski.

Brand24 prognozuje wzrost liczby aktywnych klientów o 37 proc. do 2.069 użytkowników z 1.507 na koniec 2016 roku, głównie w oparciu o kontynuowany wzrost globalnej bazy klientów. Obecnie spółka świadczy usługi dla ponad 1.800 użytkowników.

Według prognozy, przychody ze sprzedaży spółki mają wzrosnąć w tym roku do 7,4 mln zł, o 47 proc. w porównaniu z 2016 rokiem. Firma planuje zakończyć rok stratą EBITDA na poziomie 0,3 mln zł.

"Przyjęliśmy strategię mocnej dynamiki wzrostu, zdobywania skali. W związku z tym, że chcemy rosnąć, dajemy zarządowi możliwości wydawania większej ilości środków niż spółka aktualnie zarabia, czyli wchodzenia w stratę. To świadoma decyzja, ta strata jest przez nas akceptowana" - powiedział Chruszczewski.

Spółka liczy na wzrost średniego miesięcznego przychodu z użytkownika (ARPU) swoich usług, dzięki wyższej sprzedaży wersji międzynarodowej oprogramowania.

"ARPU naszej usługi wynosi około 300 zł miesięcznie i będzie lekko zwyżkowało ze względu na zmianę struktury klientów. Coraz więcej sprzedajemy usługi w wersji globalnej, gdzie średnie ARPU wynosi 102-105 USD" - powiedział Chruszczewski.

Poinformował również, że spółka pracuje ponadto nad nowymi funkcjonalnościami, takimi jak geolokalizacja, jednak nie traktuje ich jako sposobu na zwiększanie przychodów z klienta, a raczej jako narzędzie służące do ich utrzymania.

"Pozyskanie klienta na rynku globalnym kosztuje nas około 400 USD, a średnio pozostaje on z nami 13 miesięcy" - podał Chruszczewski.

Dodał, że wskaźnik odejść klientów (tzw. churn) w Brand24 wynosi około 6-7 proc.

Łukasz Kucharski (PAP Biznes)

kuc/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta dla spółek - ranking
Najlepsze konta dla spółek - ranking

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane:

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki