REKLAMA

Kolejny niemiecki gigant zwalnia. Zapaść w niemieckiej motoryzacji

2024-11-08 08:55
publikacja
2024-11-08 08:55

Zapaść w niemieckiej motoryzacji skutkuje masowymi zwolnieniami. Do redukcji zatrudnienia przymierza się Audi - pracę mają stracić tysiące osób. Zarząd jest obecnie w trakcie negocjacji z przedstawicielami pracowników.

Kolejny niemiecki gigant zwalnia. Zapaść w niemieckiej motoryzacji
Kolejny niemiecki gigant zwalnia. Zapaść w niemieckiej motoryzacji
fot. Laszlo Balogh / / Reuters

Najpierw Volkswagen, teraz Audi - fala zwolnień w niemieckiej motoryzacji nabiera tempa. Jak mówi się w kuluarach, Audi zamierza zredukować zatrudnienie o około 15 proc. W samych Niemczech miałoby to wpływ na 4500 tzw. pośrednich miejsc pracy. W samym obszarze rozwoju redukcja miałaby sięgnąć 2000 etatów. Zarząd jest obecnie w trakcie negocjacji z przedstawicielami pracowników.

"Niemiecki producent samochodów Audi zamierza zmniejszyć zatrudnienie w perspektywie średnioterminowej poprzez redukcję miejsc pracy poza produkcją. Zagrożonych są tysiące stanowisk" - podał w czwartek Manager Magazin cytowany przez Reutersa.

Audi odnotowało gwałtowny spadek zysku w trzecim kwartale 2024 r., częściowo z powodu wysokich kosztów związanych z prawdopodobnym zamknięciem fabryki w Brukseli.

Audi to kolejny motoryzacyjny gigant w Niemczech, który zwalnia. Grupa Volkswagen (której częścią jest także Audi) planuje zamknięcie co najmniej trzech fabryk w Niemczech i zwolnienie dziesiątek tysięcy pracowników – ogłosiła z końcem października szefowa rady zakładowej firmy Daniela Cavallo. "Żadna z fabryk nie jest bezpieczna" – podkreśliła.

Oprac. JM

Źródło:
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (36)

dodaj komentarz
intisol
Trudno jest konkurować z Chińczykami, którzy płacą swoim pracownikom miskę ryżu, mają potężne dotacje państwowe i stosują ceny dumpingowe. Cła na chińskie auta są konieczne i powinny pozostać na stałe, ale na tym się nie można zatrzymać.
mba_tomy
VW Group brands.... VW i Audi to jedna firma. Teraz kolej na zwolnienia w Skodzie. Porsche bezpieczne, bo zazwyczaj dobrze przechodzi kryzysy, bogaci mają w tym czasie więcej kasy. Mercedes też pewnie troszkę zwolni ludzi, jak to już zrobił przy ostatnim rządzeniu Trumpa. A BMW zmniejszy godziny pracy, zwiększy normy, zmniejszy premie VW Group brands.... VW i Audi to jedna firma. Teraz kolej na zwolnienia w Skodzie. Porsche bezpieczne, bo zazwyczaj dobrze przechodzi kryzysy, bogaci mają w tym czasie więcej kasy. Mercedes też pewnie troszkę zwolni ludzi, jak to już zrobił przy ostatnim rządzeniu Trumpa. A BMW zmniejszy godziny pracy, zwiększy normy, zmniejszy premie pracownikom. Oficjalnie nikogo nie zwalniają, ale... przy likwidacji starych działów, ludzie nie będą wszyscy potrzebni.

Ciekawe jak to będzie z Teslą?
newcommer
Ja bym nie inwestował w akcje automotive UE. Nadchodzą cła Trumpa. Korporacje eurokołchozu będą musiały zatopić czerwone łady albo zginą.
stain
Brawo za strategiczne myślenie. Zerojedynkowy priorytet dla elektromobilności to był strzał w dziesiątkę. A może nawet w jedenastkę, bo przecież dodatkowo zrezygnowali z oferowania małych elektrotoczydełek do codziennej jazdy "wokół komina" (do czego się elektrowozy na obecnym etapie rozwoju nadają), zamiast tego lansując Brawo za strategiczne myślenie. Zerojedynkowy priorytet dla elektromobilności to był strzał w dziesiątkę. A może nawet w jedenastkę, bo przecież dodatkowo zrezygnowali z oferowania małych elektrotoczydełek do codziennej jazdy "wokół komina" (do czego się elektrowozy na obecnym etapie rozwoju nadają), zamiast tego lansując wspaniałe elektroczołgi.
bha
Cóż... Trwa coraz szersza i szersza Globo rynkowa optymalizacja nie tylko samych kosztów pracy, ale i przy tym ewentualnych na rynku przyszłych Zysków. A to niestety nic dobrego to nie wróży.
od_redakcji
"Och, cóż za zaskoczenie – kolejny gigant w niemieckiej motoryzacji się sypie! A przecież wszystko było takie pewne: od lat po autostradach śmigają auta napędzane dumą i precyzją made in Germany. Teraz zamiast nowych modeli, mamy nowe fale zwolnień, a inżynierowie zamiast projektować przyszłość, projektują swoje CV. Widocznie "Och, cóż za zaskoczenie – kolejny gigant w niemieckiej motoryzacji się sypie! A przecież wszystko było takie pewne: od lat po autostradach śmigają auta napędzane dumą i precyzją made in Germany. Teraz zamiast nowych modeli, mamy nowe fale zwolnień, a inżynierowie zamiast projektować przyszłość, projektują swoje CV. Widocznie wprowadzili zbyt zaawansowane innowacje – takie jak hamulec ręczny na rozwój.

Może to znak, że najwyższy czas przesiąść się na rowery? W końcu mniej emisji CO₂, mniej stresu, no i zdecydowanie mniejsze ryzyko zwolnień grupowych!"
arter1
najlepsze będa rowery z chin..:)
sterl odpowiada arter1
Z USA kupisz w cenie samochodu i będziesz zadowolony ...
sammler
Vorsprung durch Technik xDDDDDDD

Przyszła PRAWDZIWA konkurencja z Chin i okazało się, że niemiecka duma nie potrafi z nią konkurować inaczej niż przez nałożenie prawie 50% ceł (35% + NORMALNE cła importowe).

Żeby było śmieszniej, wszystko to dzieje się w Unii Europejskiej, której przewodzi NIEMKA (Ursula), i która to
Vorsprung durch Technik xDDDDDDD

Przyszła PRAWDZIWA konkurencja z Chin i okazało się, że niemiecka duma nie potrafi z nią konkurować inaczej niż przez nałożenie prawie 50% ceł (35% + NORMALNE cła importowe).

Żeby było śmieszniej, wszystko to dzieje się w Unii Europejskiej, której przewodzi NIEMKA (Ursula), i która to Unia "od zarania dziejów" (czytaj: od powstania) DOTOWAŁA wszystko, co mogła i uważała za stosowne (tylko temu służy budżet UE, który powstaje z wpłat KRAJOWYCH, ale dystrybuowany jest OBSZAROWO). Niestety, przez DZIESIĘCIOLECIA głównie ROLNICTWO (by małorolny nie musiał nawet nic produkować - do otrzymania płatności obszarowych wystarczy by skosił pole raz na rok!).

Gdy Chińczycy konsekwentnie budowali swój know-how (nawet jeśli kradnąc technologie - co mi do tego? państwa mają wyspecjalizowane agendy, które mają temu przeciwdziałać... jeśli nie są w stanie, to - zgodnie z zasadą ewolucji, której WSZYSCY podlegamy, nawet jeśli nam się udaje, że JUŻ nie - mają to, na co zasłużyły xD). Ja - i wszyscy podatnicy europejscy (sic!) - nie po to płacę podatki, by ich beneficjenci NIE wywiązywali się ze swoich obowiązków, a w następstwie tego DODATKOWO MNIE obciążali skutkami swojego - mówiąc eufemistycznie - zaniechania!

Mnie interesują NIE TYLKO skutki, ale i PRZYCZYNY, które doprowadziły do tych skutków! Ursula - nie tylko do dymisji, ale i do więżnia :/
emk6 odpowiada sammler
a tyle było gadania, że klimat najważniejszy a auta EV to droga ku temu. Przyszła szansa na tanie auta EV z chin i cyk, cła zaporowe. Tu chyba jednak klimat przegrał. Ale SCAM.

Powiązane: Fala zwolnień grupowych na świecie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki