Zysk operacyjny w drugim kwartale br. sięgnął 0,7 mln zł wobec 11,8 mln zł straty rok wcześniej. Prognoza analityków była w przedziale od 1,9 mln zł straty operacyjnej do 0,9 mln zł zysku operacyjnego.
EBITDA wzrosła o 71,6 proc. do 44,8 mln zł wobec oczekiwań analityków w przedziale 17,3-43,8 mln zł.
Przychody Agory wzrosły o 24,9 proc. do 326,9 mln zł wobec oczekiwań 325-327,6 mln zł.
Jak podano, istotny wpływ na poziom przychodów drugiego kwartału 2023 r. miała konsolidacja z grupą Eurozet, dzięki której segment Radio odnotował największy wzrost przychodów spośród wszystkich segmentów operacyjnych.
"Zgodnie z szacunkami Agory rynek reklamy w Polsce wzrósł w 2. kwartale 2023 r. o 6,5 proc. r/r. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług 3,1 mld zł. Wartość ta była wyższa również w porównaniu z analogicznymi okresami 2019, 2020 i 2021 r. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu całego krajowego rynku reklamowego i jego poszczególnych segmentów, zarząd Agory oczekuje, że dynamika wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. wyniesie 4-6 proc." - napisano.
Według nowych szacunków spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2023 roku o 20-25 proc. wobec 9-14 proc. zakładanych wcześniej. Zwyżka wydatków na reklamę w internecie sięgnie 4-7 proc. wobec wcześniej przewidywanych 2-5 proc. Na reklamę w radiu zwiększy się o 2-5 proc. wobec wcześniej zakładanej zwyżki o 1-4 proc. Przewidywania dotyczące zwyżki reklamy zewnętrznej pozostały na poziomie 5-10 proc.
Dynamika wydatków na reklamę w telewizji według nowych szacunków ma wzrosnąć o 1-4 proc. (wcześniej przewidywano pomiędzy spadkiem o 1 proc. a wzrostem o 2 proc.), a w prasie może spaść o 5-8 proc. (poprzednio szacowano spadek na 7-10 proc.).epo/ ana/