Nowy sposób anulowania zamówienia pojawi się na Allegro od 1 lipca u wszystkich sprzedawców posiadających konto firmowe. Klienci będą mogli w ciągu trzech dni zrezygnować z zakupu, pod warunkiem że status przesyłki nie zostanie zmieniony na jeden z wymienionych:
- "W realizacji",
- "Przygotowane do wysyłki",
- "Wysłane".
Możliwość anulowania zamówienia w serwisie Allegro będzie dostępna tylko dla klientów prywatnych, którzy podczas zakupów nie wskazali, że chcą otrzymać fakturę.
– W przypadku anulowania zamówienia przez kupującego sprzedawca otrzyma zwrot prowizji bez wypełniania wniosku. W przypadku gdy kupujący opłacił zamówienie, a następnie je anulował - zwrot prowizji nastąpi po zwróceniu środków kupującemu – informuje Allegro.
Z kolei nieopłacone zamówienia będą automatycznie kasowane przez serwis Allegro w ciągu 7 lub 30 dni w zależności od sposobu zakupu. W przypadku ofert "Kup teraz" platforma skasuje niezapłaconą transakcję w ciągu tygodnia. Natomiast w przypadku licytacji niezapłacone zakupy będą kasowane po 30 dniach. Sprzedawcy będą mogli wskazać inny zakres czasowy, jednak musi wynosić minimum 7 dni.
DF