Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

ZUS przywraca obsługę klientów w placówkach

Zakład Ubezpieczeń Społecznych od 4 maja przywraca obsługę klientów w swoich placówkach. "U naszych pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych" - wskazuje prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

fot. Robson90 / Shutterstock

reklama

"ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy, jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa" - mówi prezes Uścińska cytowana w komunikacie ZUS.

W najbliższy poniedziałek placówki ZUS będą otwarte od godz. 8 do godz. 18. W placówkach Zakładu nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.

Szefowa ZUS zachęca do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) i korzystania z usług elektronicznych.

"Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet - za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również, korzystając z pomocy pracownika ZUS na salach obsługi klientów" – wskazuje.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Ze względu na bezpieczeństwo ZUS prosi, aby odwiedzać placówki Zakładu tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami). Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba. Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.(PAP)

autorka: Olga Zakolska

ozk/ krap/

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty