Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

VRG ocenia, że rynek nie notuje oczekiwanych dynamik sprzedaży i poprawy nastrojów konsumentów

Grupa VRG, która odwołała strategię na lata 2023-2025, ocenia, że rynek nie notuje oczekiwanych dynamik sprzedaży i istotnej poprawy nastrojów konsumentów - poinformowała PAP Biznes spółka.

fot. Adam Chelstowski / FORUM

"Decyzja zarządu spółki o odwołaniu strategii grupy kapitałowej VRG na lata 2023-2025 z dnia 30.01 została podjęta na bazie bieżącej analizy popytu, działalności spółki i jej szans na realizacje założeń strategii w kluczowych parametrach wzrostu" - napisał w oświadczeniu przesłanym PAP Biznes zarząd spółki.

reklama

"Wbrew założeniom poczynionym w momencie przyjmowania strategii, rynek, na którym działa spółka, nie wykazuje pożądanych dynamik, jeśli chodzi o sprzedaż. Nie notujemy również istotnej poprawy nastrojów konsumenckich. Problemy te dotykają przede wszystkim części fashion grupy VRG, przyczyniając się do niższych (niż zakładane w strategii) dynamik tego sektora w ostatnich miesiącach" - dodano.

Zarząd VRG wskazuje, że wpływ na nie najlepsze wyniki segmentu fashion miały też decyzje biznesowe, których założenia nie spełniły oczekiwanych efektów.

"Zarząd jest obecnie skupiony na tym, aby doskonalić działalność operacyjną grupy m.in. poprzez poprawę efektywności kosztowej w ramach marek odzieżowych grupy oraz wsparcie ruchu w sklepach i sprzedaży poprzez poprawę jakości kolekcji, w szczególności w marce Vistula" - podała spółka.

Jak dodano, grupa dba jednocześnie o utrzymanie dalszego dynamicznego rozwoju segmentu jubilerskiego i marki W.Kruk. Rozpoczęto ekspansję zagraniczną na rynku węgierskim, gdzie działają już dwa sklepy W.Kruk.

Jak poinformowała spółka, szczegółowe informacje na temat aktualnej sytuacji zostaną przedstawione rynkowi w momencie publikacji raportu rocznego grupy 11 kwietnia 2024 r.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

We wtorek zarząd VRG podjął decyzję o odwołaniu strategii grupy kapitałowej na lata 2023-2025. Decyzję podjęto na podstawie analizy m.in planowanego wzrostu przychodów grupy i operacyjnych źródeł ich generowania. Analiza dotyczyła również planów wzrostu powierzchni sieci stacjonarnej, struktury przychodów grupy w podziale na poszczególne kanały dystrybucji detalicznej, wielkości nakładów inwestycyjnych oraz kształtowania się poziomu marży brutto i marży operacyjnej grupy.

Strategia grupy na lata 2023-2025, opublikowana w czerwcu 2023 roku, zakładała wzrost wartości poprzez rozwój skali biznesu, wzrost marży operacyjnej w segmencie odzieżowym i jubilerskim, a także wzrost zysku netto. Z prezentacji VRG wynikało, że w 2025 roku celem miało być osiągnięcie zysku netto powyżej 150 mln zł.

Spółka informowała wówczas, że celem są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w każdym roku realizacji strategii dzięki rozwojowi każdej z marek, m.in. przez poszerzenie docelowej grupy klientów i mocniejsze wejście w modę dla kobiet. W 2025 roku przychody grupy miały wynieść ok. 1,9 mld zł.

Wzrosty w segmencie odzieżowym miały wynikać ze zmiany marek i dostosowania się do rynku, a w segmencie jubilerskim z kontynuacji prowadzonych działań.

W odwołanej strategii zakładano, że na koniec 2025 roku sieć stacjonarna grupy powinna dysponować powierzchnią zbliżoną do 62,7 tys. m kw. wobec 52 tys. m kw. w 2022 roku. Dodatkowo wskazywano, że grupa powinna posiadać 6 własnych e-sklepów, a marki grupy miały być obecne w szerszej skali na platformach typu marketplace, co przekładałoby się na minimum 14 proc. udział on-line w przychodach grupy w 2025 roku. Średnioroczne wydatki inwestycyjne w latach 2023-25 miały wynieść ok. 43 mln zł. (PAP Biznes)

pel/ gor/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty