Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Krytyczny błąd Alexy Amazona mógł kosztować dziecko życie

, aktualizacja: 2021-12-30 13:37

"Podłącz ładowarkę do telefonu mniej więcej do połowy, a następnie dotknij monetą odsłoniętych metalowych części wtyczki" - taką komendę od Alexy, asystenta głosowego Amazona miała usłyszeć 10-letnia dziewczynka. Na szczęście do tragedii nie doszło, choć mógł porazić ją prąd. Jak zapewnia koncern, błąd został już naprawiony. 

fot. Tyler Nottley / Shutterstock

Matka dziewczynki, Kristin Livdhal całą sprawę opisała na Twitterze. "Wykonywaliśmy kilka fizycznych wyzwań tj. leżenie i przewracanie się z butem na stopie, które zaproponował na YouTubie jeden z nauczycieli wychowania fizycznego. Tego dnia była nieciekawa pogoda, a moja córka po prostu chciała zagrać" - poinformował rodzic. Dziewczynka poprosiła więc Alexę o "wyzwanie do zrobienia". Wtedy maszyna zasugerowała jej udział w wyzwaniu, "które znalazła w sieci". Słysząc treść poleconego zadania, Kristin Livdhal zaczęła krzyczeć "Nie Alexa nie!". Później opisywała, że jej córka jest zbyt mądra, by wykonać tego typu wyzwanie, co jednak może nie powstrzymać innych dzieci. 

reklama

Po krótkim śledztwie okazał się, że "zadanie" z włożeniem do połowy wtyczki od ładowarki telefonu i dotknięcie jej monetą zaczęło krążyć na TikToku i innych serwisach około rok temu. Metale, w tym także monety, przewodzą prąd, a włożenie ich do gniazdek elektrycznych może spowodować porażenie prądem, skutkujące utratą palców czy przedramion lub pożar domu.

Jak twierdzi Amazon, firma zaktualizowała swojego asystenta głosowego, gdy tylko dowiedziała się o błędzie. "Zaufanie, jakie żywią nasi klienci, jest dla nas najważniejsze. Alexa ma na celu dostarczanie klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji. Gdy tylko zdaliśmy sobie sprawę z błędu, podjęliśmy szybkie działania, by go naprawić" - poinformował koncern w swoim oświadczeniu przesłanym BBC

Oświadczenie Amazona ws. Alexy

Zaufanie klientów jest w centrum wszystkiego, co robimy, a Alexa została zaprojektowana tak, aby dostarczać klientom dokładnych, istotnych i pomocnych informacji. Gdy tylko dowiedzieliśmy się o błędzie, szybko go naprawiliśmy i będziemy nadal rozwijać nasze systemy, aby pomóc w zapobieganiu podobnym odpowiedziom w przyszłości.

To nie pierwsza taka wpadka Alexy. Przed świętami sieć obiegł filmik, w którym przedszkolak zapytal asystenta "czy renifery latają?" Alexa odpowiedziała zgodnie z prawdą, że nie. W tym momencie chłopiec wybuchł płaczem, mówiąc "a więc Gwiazdor nie istnieje".

aw

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty