Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

InPost dba o bezpieczeństwo klientów. Są ważne zmiany w etykietach

Osoby korzystające z usług firmy InPost zdążyły zapewne zauważyć, że etykiety umieszczane na paczkach uległy znaczącym zmianom. Najważniejszą z nich jest większa anonimizacja danych nadawców i odbiorców. A to tylko sam początek listy.

fot. DigitalMammoth / Shutterstock

Jak informuje InPost, modyfikacje wprowadzone w październiku 2022 r. dotyczą przesyłek nadawanych do paczkomatów oraz w ramach usługi Kurier – Manager Paczek i etykiet generowanych w systemach Manager Paczek i API.

reklama

Uszczuplenie zbioru informacji, które umieszczamy na pakunkach, ma służyć silniejszej ochronie prywatności. W związku z tym z etykiet zniknęła część danych nadawców i odbiorców – dotyczy to m.in. numeru telefonu, skróconego teraz do czterech ostatnich cyfr.

Co jeszcze uległo zmianom? Na nadanych paczkach nie znajdziemy już takich szczegółów jak: 

  • data wydruku etykiety, 
  • informacja o ubezpieczeniu,
  • kontakt do BOK, 
  • mikrorejon kurierski, 
  • automat Paczkomat w pobliżu. 

Nie ograniczono się jedynie do usuwania, bo do nowych etykiet dodano m.in. kod datamatrix, który zawiera informacje o numerze paczki. Zwiększono też obszar na uwagi od nadawcy, a kod referencyjny przeniesiono do sekcji „uwagi nadawcy”. 

Porównanie etykiet InPostu. Nowa etykieta po prawej stronie (InPost)

Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom transport, sortowanie i doręczenie przesyłek będą jeszcze bezpieczniejsze i bardziej efektywne” – czytamy w informacji prasowej. 

Wdrożenie nowej wersji etykiet nie wiąże się z żadnymi podwyżkami cen za usługi oferowane przez InPost. 

ML

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty