Duży wpływ na poziom wskaźników miało ponowne uruchomienie gastronomii i usług.
Jak podano, najwyższą odwiedzalność na poziomie 79 proc. zanotowano w czwartek, natomiast najniższą we wtorek i sobotę (po 73 proc.).
"W trzecim tygodniu nie obserwujemy już takich różnic pomiędzy obiektami różnej wielkości. Duże i bardzo duże obiekty z badanej grupy notowały odwiedzalność średnio na poziomie 74 proc., natomiast w przypadku małych i średnich ten wskaźnik wyniósł 76 proc. Dane wyraźnie pokazują jak istotne znaczenie w przypadku dużych, nowoczesnych centrów handlowych nowej generacji ma oferta gastronomiczno-usługowa" - napisano w komunikacie.
"Podtrzymujemy nasze stanowisko dotyczące konieczności przywrócenia niedziel handlowych, które pozwoliłby na rozłożenie ruchu klientów na poszczególne dni tygodnia oraz pozwoliłyby przynajmniej częściowo nadrobić straty, co pozwoli na utrzymanie miejsc pracy w naszej branży, która szczególnie ucierpiała poprzez ograniczenie działalności na blisko dwa miesiące" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH.
PRCH podał, że dane zostały pozyskane od zarządców 81 centrów i parków handlowych w Polsce, których łączna powierzchnia najmu wynosi 3,18 mln m kw., co stanowi reprezentację 25 proc. całości rynku.
pel/ ana/