REKLAMA

UOKiK bierze się za T-Mobile

2014-08-12 14:11
publikacja
2014-08-12 14:11

Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wprowadził podwyżkę cen był zgodny z prawem.

UOKiK bierze się za T-Mobile
UOKiK bierze się za T-Mobile
fot. KWS / / Bankier.pl

Źródło: EastNews

- UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Najnowsze postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte przez Prezesa Urzędu w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska – czytamy w komunikacie.

Postępowanie ma wykazać, „czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem”.

Co może zrobić klient T-Mobile?

Choć już powoli opada kurz po zmianach, jakie do swojej oferty wprowadziło T-Mobile, to klienci nie tracą zimnej krwi i zamierzają zrezygnować z usług różowego operatora. Stawiając swoim klientom ultimatum, telekom sam ukręcił na siebie bat. Co w tej sytuacji mogą zrobić klienci operatora?

Przypomnijmy - w listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1. września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł.

- Urząd sprawdzi m.in., czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył  odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także , czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwało roszczenie o zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy – czytamy.

Jak zapewnia UOKiK, postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego urząd stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Oburzeni klienci

Zmiana warunków umowy oburzyła część osób korzystających z usług T-Mobile. Obecny klient sieci w obliczu zmiany regulaminu może zgodzić się na podwyżkę, przejść do nowej taryfy Jump! lub zrezygnować z usług i przejść do innego operatora.

Na portalach społecznościowych nie brakuje kąśliwych komentarzy ze strony niezadowolonych klientów, którzy wyjście z sytuacji widzą tylko w rezygnacji z usług T-Mobile. Profil na Facebooku „Odchodzę z T-Mobile” szybko zyskuje fanów i z 40 polubień na początku ubiegłego tygodnia obecnie zrobiło się już blisko 1800 .

Cała sytuacja jest okazją dla reszty operatorów na pozyskanie nowych abonentów. Orange szeroko reklamuje swoją „akcję ratunkową” dla tych, którym podniesiono opłaty za telefonię komórkową. Ceny abonamentów dla przenoszących numer obniżył również Play.

/mz, uokik

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (23)

dodaj komentarz
~Ketling
a ja nie otrzymałem rzeczonego pisma tylko dzisiaj sms z informacją o podwyższonym abonamencie
~Grzegorz
Sprawdzałem jakie "korzystne oferty" zaproponuje mi T-Mobile zamiast dwóch obecnych. Każda propozycja sprowadza się do wspólnego mianownika - MAM WIĘCEJ PŁACIĆ. To jest prawdziwa istota i cel akcji T-Mobile. Wypowiedziałem obydwie umowy.
~Marta
Jestem jedną z osób które dostały wspomniane pismo od T-mobile. Wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem a nie robić od razu aferę. Dokładnie informują że można skorzystać z nowej oferty lub zrezygnować z sieci bez ponoszenia kosztów kary za zerwanie umowy. Czyli jeżeli ktoś ma umowę jeszcze na długi czas i trafia się okazja do zmiany Jestem jedną z osób które dostały wspomniane pismo od T-mobile. Wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem a nie robić od razu aferę. Dokładnie informują że można skorzystać z nowej oferty lub zrezygnować z sieci bez ponoszenia kosztów kary za zerwanie umowy. Czyli jeżeli ktoś ma umowę jeszcze na długi czas i trafia się okazja do zmiany jej warunków lub rezygnacji to chyba jest korzyść dla klienta. W pierwszej chwili chciałam oczywiście zrywać tą umowę ale po rozeznaniu się w ofertach konkurencji T-mobile pozostaje jako jedyny z niskim abonamentem i nielimitowanymi rozmowami i sms/mms. Inne sieci mają za tą sama cenę ograniczenia.
~Obserwator
Sprawdź ofertę Plusa. Play miał abonament dla przenoszących 50pln, ale się z tego wycofali. Ja uciekam do Plusa (a dokładniej wracam). ;)
~Marta odpowiada ~Obserwator
Faktycznie Plus też ma nielimitowane rozmowy i niskie abonamenty. Dzięki za podpowiedź.
~DoradcaPlay
Zapraszam do kontaktu. Zarówno Klientów Indywidualnych, jak też Biznesowych. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania.https://www.facebook.com/DoradcaPlaydlaFirm
~Fan
Do jakiej firmy się przenieść z T-mobile, obecnie płacę 30 zł na miesiąc i nie chce płacić więcej.
~Jack
Ja rozwiązałem umowę - i czekam na ruch T-mobile. Jestem ciekaw co zrobią jeśli takich jak ja będzie choćby 1000 osób. (czy będzie tak jak z NC+???)

Powiązane: UOKiK karze nieuczciwe firmy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki