Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora T-Mobile. Urząd zbada, czy sposób, w jaki operator wprowadził podwyżkę cen był zgodny z prawem.



- UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Najnowsze postępowanie wyjaśniające zostało wszczęte przez Prezesa Urzędu w związku ze skargami klientów T-Mobile Polska – czytamy w komunikacie.
Postępowanie ma wykazać, „czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem”.
Co może zrobić klient T-Mobile?
Choć już powoli opada kurz po zmianach, jakie do swojej oferty wprowadziło T-Mobile, to klienci nie tracą zimnej krwi i zamierzają zrezygnować z usług różowego operatora. Stawiając swoim klientom ultimatum, telekom sam ukręcił na siebie bat. Co w tej sytuacji mogą zrobić klienci operatora?
Przypomnijmy - w listach wystosowanych do niektórych klientów w lipcu br. operator zapowiedział, że jeśli nie zgodzą się oni na zmianę taryfy, to od 1. września ich abonament telefoniczny wzrośnie o 5 zł.
- Urząd sprawdzi m.in., czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami, czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję. UOKiK zbada także , czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwało roszczenie o zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy – czytamy.
Jak zapewnia UOKiK, postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorcy informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego urząd stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.
Oburzeni klienci
Zmiana warunków umowy oburzyła część osób korzystających z usług T-Mobile. Obecny klient sieci w obliczu zmiany regulaminu może zgodzić się na podwyżkę, przejść do nowej taryfy Jump! lub zrezygnować z usług i przejść do innego operatora.
Na portalach społecznościowych nie brakuje kąśliwych komentarzy ze strony niezadowolonych klientów, którzy wyjście z sytuacji widzą tylko w rezygnacji z usług T-Mobile. Profil na Facebooku „Odchodzę z T-Mobile” szybko zyskuje fanów i z 40 polubień na początku ubiegłego tygodnia obecnie zrobiło się już blisko 1800 .
Cała sytuacja jest okazją dla reszty operatorów na pozyskanie nowych abonentów. Orange szeroko reklamuje swoją „akcję ratunkową” dla tych, którym podniesiono opłaty za telefonię komórkową. Ceny abonamentów dla przenoszących numer obniżył również Play.
/mz, uokik
























































