Alembik Polska ponownie idzie po pieniądze tłumu. Środki przeznaczy m.in. na kolejne lokale i rozwój nowej marki kraftowych trunków “Palikot”. Pierwsza partia sygnowanych nazwiskiem Janusza Palikota wódek trafiła właśnie do sklepów Żabka.


Janusz Palikot zapowiedział właśnie drugą emisję crowdfundingową Alembik Polska SA. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway i rozpocznie się 30 września, zaś dokumenty informacyjne zostaną opublikowane w przeddzień emisji. Przeprowadzenie oferty wymaga uchwały WZ, które zostało zwołane na 22 września. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, w ramach emisji crowdfundingowej spółka będzie mogła pozyskać maksymalnie 1 milion euro.
Jak czytamy w komunikacie spółki, Alembik chce dołączać do sieci kolejne lokale, których docelowo ma być dziesięć. W trakcie pandemii zrewidowała swój plan biznesowy i zamiast tworzenia Alkotek w kooperacji z istniejącymi restauracjami, będzie stawiać na w pełni własne lokale. W momencie uruchomienia pierwszych pięciu lokali rozpocznie prace nad aplikacją umożliwiającą m.in. dokonanie rezerwacji, na którą środki również pozyskiwane były w pierwszej emisji. Pierwsze dwa lokale: Młoda Polska z Wrocławia i Czarcia Łapa z Lublina, już wkrótce otworzą swoje destylarnie w ramach projektu Alembik Polska. Do sieci dołączy także Tap Room w Tenczynku.
Wódka Palikot w Żabce
Alembik Polska SA chce także rozwijać autorski projekt wódek Palikot. Ich pierwsza partia ma wejść do sieci Żabka.
Alembik Polska SA wyprodukowała pierwszą serię wódek pod nową marką Palikot, które rozeszły się w przedsprzedaży w błyskawicznym tempie. Po doskonałym przyjęciu przez konsumentów spółka wprowadza właśnie Wódkę Palikot Żyto do sieci Żabka. Celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 000 szt. miesięcznie już w 2022 roku. Z tego względu planowane jest zwiększenie skali produkcji, na co również potrzebne będą inwestycje.

Jaką formę opodatkowania wybrać?
Własna działalność gospodarcza a podatki
Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!<BR>
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl
- Zawsze chciałem zrobić swoją wódkę - Wódkę Palikota. Marzyłem o tym od 40 lat, czyli od kiedy zajmuję się produkcją alkoholu. Wypuściłem na rynek Żołądkową Gorzką, Dorato, Lubelską Cytrynówkę, Fresco, Cin Cin, Piwo BUH, Wódkę BUH oraz Tenczyńska Okovita. Teraz spełnia się moje marzenie. To najlepsze co zrobiłem - Wódka Kraft Palikot 3 smaki: żyto, jęczmień, ziemniak – powiedział Janusz Palikot.
Dwa lata temu Janusz Palikot prowadził kampanię equity crowdfundingową spółki Tenczyńska Okovita SA. W ramach zbiórki pozyskano wówczas 4,18 mln złotych. Z kolei w sierpniu 2020 r. zakończyła się pierwsza kampania Alembik Polska, w ramach której również zebrano 4,18 mln zł.
MZ