Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Zysk netto Ambry w II kw. roku obrotowego 2021/22 wyniósł 34,7 mln zł

Przychody Ambry w drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 wyniosły 305,5 mln zł, a zysk netto j.d. 34,7 mln zł. W analogicznym okresie poprzedniego roku przychody były na poziomie 246,9 mln zł, a zysk netto j.d. wyniósł 29,6 mln zł - wynika z raportu półrocznego. Oczekiwania analityków dotyczące przychodów znajdowały się w przedziale 283-287,4 mln zł, natomiast zysk netto spodziewany był w wysokości 32,8-37,1 mln zł.

fot. Kacper Pempel / FORUM

Zysk operacyjny Ambry w drugim kwartale wyniósł 54,5 mln zł, w porównaniu do 47,2 mln zł rok wcześniej i 54,4-59 mln zł oczekiwanych przez rynek.

reklama

W całym pierwszym półroczu 2021/22 Ambra odnotowała 465,9 mln zł przychodów (wzrost 20,2 proc. rdr), 45,7 mln zł zysku netto j.d. (wzrost o 30,5 proc. rdr), 74,3 mln zł EBIT (wzrost o 27,6 proc. rdr).

Ambra podała, że odnotowała najwyższy w historii wzrost sprzedaży grupy w pierwszym półroczu i osiągnęła historycznie najwyższy półroczny wyniki netto.

Na dynamikę wzrostu przychodów równą 20,2 proc. największy wpływ miały wina musujące, przede wszystkim Dorato, Mucha Sekt i Zarea. Sprzedaż tej kategorii zwiększyła się o 31,2 proc.

„Nasze produkty premium cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów – nie tylko w gastronomii czy sklepach specjalistycznych CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED, ale również w sklepach spożywczych. Przekłada się to na wyniki Grupy AMBRA i pozwala nam kontynuować inwestycje w naszych zakładach produkcyjnych w Polsce i w Rumunii i rozwój nowych produktów.” – powiedział cytowany w komuniakcie prasowym prezes spółki Robert Ogór.

Przychody ze sprzedaży na największym rynku działalności grupy, czyli w Polsce wzrosły o 17,4 proc. - ponad czterokrotnie przewyższając wzrost rynku wina, który w tym okresie wyniósł 4,1 proc. Wzrost sprzedaży do gastronomii był ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku obrotowego i osiągnął wartość zbliżoną do okresu przed pandemią COVID-19

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Wzrost sprzedaży na rynkach zagranicznych był jeszcze szybszy i wyniósł w Czechach i Słowacji 22,9 proc. a w Rumunii 24,1 proc. (w walutach lokalnych).

Rentowność marży ze sprzedaży wzrosła o 0,7 punktu procentowego głównie z uwagi na zwiększony udział produktów premium. Nieco niższy wzrost rentowności zysku brutto ze sprzedaży, o 0,2 punktu procentowego, był efektem zwiększonych wydatków marketingowych.

Zadłużenie netto spadło w porównaniu do końca pierwszego półrocza poprzedniego roku obrotowego o 25,9 proc. do 40 mln zł. (PAP Biznes)

seb/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty