– Dostałem paczkę z masą listów poleconych, danymi ludzi, numerami umów kredytowych, adresami itd. Co robić? – zapytał w serwisie wykop.pl jeden z użytkowników. Jak się okazuje, była to paczka z Getin Banku, w której znajdowały się dane około 40 klientów tej instytucji.
Skontaktowaliśmy się z bankiem, który przesłał do redakcji Bankier.pl swoje stanowisko w tej sprawie.
"W wyniku błędu ludzkiego przesyłka wewnętrzna zawierająca dane blisko 40 klientów posiadających w naszym banku kredyty hipoteczne trafiła do niewłaściwego odbiorcy. Bank podjął już niezbędne działania mające na celu jak najszybsze zabezpieczenie przesyłki oraz zawartych w niej danych. Obecnie trwają również wewnętrzne działania wyjaśniające, których celem jest wyeliminowanie tego typu incydentów w przyszłości. W imieniu banku chciałbym przeprosić naszych klientów za zaistniałą sytuację" – przekazał Artur Newecki, rzecznik prasowy Getin Noble Bank.
Poprosiliśmy o komentarz w tej sprawie UODO. Kiedy go otrzymamy, zaktualizujemy tekst.
WB