Dr Pepper, bo to właśnie o nim mowa, został założony jako teksańska firma w 1885 roku (Coca-Cola i Pepsi odpowiednio w 1886 i 1893) początkowo zyskując popularność jedynie w południowych stanach Ameryki. Napój południowców reklamowany jako unikalna mieszanka 23 smaków, przypomina trochę colę o wiśniowym aromacie, jednak wyróżnia go odrobinę pikantny posmak kojarzący się z migdałami lub cynamonem. Subiektywnie dodam też, że jest mniej słodki.
Dr Pepper i Pepsi w 2023 roku podzieliły się drugim miejscem na podium, mając po 8,3 proc. rynku, jednak pretendent ze swoim wzrostowym trendem technicznie wyprzedził Pepsi, co wskazano w branżowym piśmie Beverage Digest. Napój o niebieskiej etykiecie, który swoją nazwę wziął od trawiennego enzymu o nazwie "pepsyna" dzierżył tytuł drugiej najpopularniejszej marki napojów gazowanych w USA od 1985 roku
Twórcą receptury Dr Peppera jest pochodzący z Waco w Teksasie farmaceuta niemieckiego pochodzenia Charles Alderton. Napój dostępny jest w większości krajów świata, a w Polsce jego dystrybucją od 2013 roku zajmuje się Orangina Schweppes.
Oprac.: MT