Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

PTWP ocenia, że wzrost sektora online może wynieść w 2025 r. nawet 30 proc.

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości ocenia, że wzrost sektora online w 2025 roku może wynieść nawet 30 proc. - poinformował PAP Biznes prezes PTWP Wojciech Kuśpik. Dodał, że wszystko wskazuje na to, iż spółka w 2024 roku przekroczyła próg 100 mln zł przychodów.

fot. UnderhilStudio / Shutterstock

„Podtrzymujemy nasze oczekiwania, że w 2024 roku przekroczymy próg 100 mln zł przychodów w grupie, co potwierdza, iż organicznie jesteśmy w stanie rosnąć o 20 proc. rok do roku. Wszystko wskazuje na to, że nasze oczekiwania dotyczące przychodów w 2024 roku zostały zrealizowane” - powiedział PAP Biznes Wojciech Kuśpik.

reklama

Ponadto wskazał, że przed publikacją rocznego raportu finansowego w kwietniu, spółka planuje pokazać wstępne wyniki finansowe za ubiegły rok.

Dodał, że zgodnie z tendencją wzrostową z poprzednich lat również w 2025 roku spółka oczekuje ponad 20 proc. wzrostu.

„Jest to oparte o projekty, zamówienia oraz konkretne kontrakty i widzimy, że ich rollout przebiega zgodnie z planem” – wyjaśnił.

„W części online zakładamy jednak wyższe wzrosty, wskazują na to zarówno dane z 2024 roku, jak również pierwsze informacje dotyczące początku 2025 roku” – dodał.

W jego ocenie wzrost sektora online może w 2025 roku osiągnąć nawet 30 proc. rdr.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Dodatkowo zaznaczył, że styczniowe dane pokazują rekordową liczbę wyświetleń serwisów należących do grupy PTWP.

„To ponad 28 mln unikalnych użytkowników w styczniu, a prawie każdy z naszych serwisów ma rekordowy wynik, a jako grupa od przeszło kwartału znajdujemy się w TOP 3 w kategorii biznes według danych Gemiusa (mediapanelu)” - powiedział.

„Na bazie wysokich parametrów oglądalności, dobrych grup czytelników i dobrego dotarcia do nich widzimy bardzo mocne szanse na zwiększenie monetyzacji tego segmentu” - dodał.

Dodał, że aktualnie ok. 70 proc. udział w tym segmencie stanowią klienci bezpośredni. Z kolei ok. 20 proc. to programmatic, a pojedyncze procenty stanowią subskrypcje.

„Chcemy rosnąć zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia. W każdym segmencie naszej działalności jesteśmy aktywni w obszarze przejęć. W tym momencie głównie koncentrujemy się na segmencie online i aktualnie jesteśmy w kilkunastu tego typu rozmowach, które są na różnych etapach” - wyjaśnił.

Wskazał, że mniejsza liczba rozmów dotyczących przejęć w sekcji obiektowej jest naturalnym odzwierciedleniem specyfiki rynku.

Dodał, że strategia spółki sprawdza się głównie dzięki cierpliwej i rozważanej aktywności na rynku M&A. Wskazał również, że spółka jest otwarta na przemyślane partnerstwa z podmiotami, które zauważają korzyści płynące z funkcjonowania w ramach większej struktury.

Obecnie PTWP przygotowuje się do swojego największego autorskiego wydarzenia. Tegoroczna edycja XVII Europejskiego Kongresu Gospodarczego odbędzie się 23-25 kwietnia w Katowicach.

„Właśnie ogłosiliśmy pełną agendę kongresu, zapisy na wydarzenie również ruszyły. Tworząc program EKG, analizujemy rynek i wsłuchujemy się w głos biznesu, by poruszać najważniejsze wyzwania gospodarcze i polityczne. Tak będzie również w tegorocznej edycji. Jest to kluczowe wydarzenia w całym naszym harmonogramie eventowym, które ma bezpośrednie przełożenie na nasze wyniki finansowe w pierwszym półroczu” - wskazał.

Maciej Białobrzeski (PAP Biznes)

mcb/ ana/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty