Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

GDDKiA ogłosi przetarg na kolejny fragment S17

Procedurę ogłoszenia przetargu na budowę 12 km drogi ekspresowej S17, stanowiących obwodnicę Zamościa (Lubelskie) rozpoczęła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Budowana S17 od węzła Piaski do przejścia z Ukrainą w Hrebennem o długości 115 km, podzielona jest na dziewięć odcinków.

(fot. GDDKiA )

- Ogłoszenie o przetargu przekazaliśmy dziś do Dziennika Urzędowego UE. Na platformie zakupowej pojawi się ono w przyszłym tygodniu, co będzie oznaczało formalne ogłoszenie przetargu – poinformował w piątek rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA Łukasz Minkiewicz.

reklama

Otwarcie ofert planowane jest w lutym, a podpisanie umowy z wykonawcą w drugiej połowie 2026 roku.

Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy fragmentu północno-wschodniego obejścia Zamościa, między węzłami Zamość Sitaniec a Zamość Wschód, w ciągu budowanej drogi ekspresowej S17.

Chodzi o 12-kilometrowy odcinek trasy, który rozpocznie się za planowanym węzłem Zamość Sitaniec. W ramach inwestycji na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843, w okolicach miejscowości Łapiguz, powstanie węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową między miejscowościami Szopinek i Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Jarosławca i połączy się z budowanym węzłem Zamość Wschód.

Nowa trasa będzie miała dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Wybudowane będą też m.in. drogi do obsługi ruchu lokalnego, przejścia dla zwierząt oraz odwodnienie drogi.

Budowa drogi ekspresowej S17 między węzłem Piaski Wschód a granicą z Ukrainą w Hrebennem jest podzielona na dziewięć odcinków, o łącznej długości 115 km. W przypadku sześciu z nich GDDKiA podpisała już umowy z wykonawcami, a zaawansowanie prac jest różne.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Prace ruszyły już na dwóch odcinkach: Zamość Wschód – Zamość Południe (12,2 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (17 km). W przypadku czterech odcinków: Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (18,5 km), Piaski Wschód – Łopiennik (16,3 km), Krasnystaw – Izbica (18,8 km) i Izbica – Zamość Sitaniec (9,9 km) złożone zostały już wnioski do wojewody o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji.

Na budowę 9 km S17 między Łopiennikiem a Krasnymstawem (Lubelskie) GDDKiA ogłosiła przetarg w tym miesiącu.

Ostatni fragment S17 to około 2-kilometrowy odcinek trasy w okolicy Hrebennego, prowadzący do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. „Opracowujemy dokumentację projektową dla tego fragmentu drogi” – zaznaczył rzecznik.

Planowana jest także budowa Miejsc Obsługi Podróżnych na udostępnionej już kierowcom obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Droga ekspresowa S17 obecnie łączy już Warszawę z Lublinem, a w przyszłości również z Zamościem i przejściem granicznym z Ukrainą w Hrebennem, co ułatwi także dojazd m.in. do Lwowa. Docelowo S17, od skrzyżowania z S8 pod Warszawą do Hrebennego będzie miała długość ok. 320 km.

Obecnie kierowcy korzystają już z ponad 180 km S17 od węzła Warszawa Wschód do węzła Piaski Wschód oraz z niespełna 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu S17.(PAP)

ren/ mrr/

Źródło: PAP
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty