ExpertSender jest właścicielem i dostawcą platformy, która służy do wielokanałowej komunikacji elektronicznej (CPaaS). Z platformy korzystają firmy z branży e-commerce, tradycyjne sklepy oraz agencje digital marketingowe do prowadzenia kampanii marketingowych w internecie. Platforma jest udostępniana w formule oprogramowania jako usługi (SaaS). Produkt ExpertSender umożliwia komunikację elektroniczną m.in. za pomocą emaili, SMS-ów oraz powiadomień.
Spółka dostarcza ponad 20 mld wiadomości rocznie na zlecenie ponad 360 klientów.
Większość przychodów spółki w 2020 r., 88 proc., wygenerowała sprzedaż zagraniczna. 38 proc. przychodów pochodziło od klientów z Europy (poza Polską), 23 proc. z Ameryki Północnej, 14 proc. z Rosji, 12 proc. z Polski, 7 proc. z Brazylii, 4 proc. z Chin.
"Od początku, czyli od ponad 13 lat, koncentrujemy się na ekspansji zagranicznej, głównie w USA i na rynkach europejskich. Obecnie, poprzez partnerów franczyzowych, jesteśmy obecni także w Rosji, Chinach i Brazylii" - napisał, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Jarecki.
Średnioroczny przychód z klienta (ARPU) ExpertSender sięgnął 86 tys. zł w 2020 r. wobec 85 tys. zł w 2019 r.
Klientami spółki są głównie firmy z rynku e-commerce. Według założeń ExpertSender w ciągu pięciu lat globalny rynek handlu internetowego powinien rosnąć średnio rocznie na poziomie 9-11 proc., a w Polsce tempo będzie wyższe.
Po trzech kwartałach 2021 roku spółka wypracowała 14,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 16,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020. EBITDA w okresie I-III kw. ubiegłego roku wzrosła do 7,2 mln zł z 5,8 mln zł rok wcześniej. Rentowność wynosiła 49,5 proc.
Spółka zakłada co najmniej podwojenie wyniku EBITDA w 2024 roku względem 2021 r. W związku z kontynuacją wzrostu planuje dzielić się zyskiem z akcjonariuszami.
"Intencją zarządu jest rekomendowanie walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy w wysokości co najmniej 50 proc. zysku netto za dany rok obrotowy. Ostateczna decyzja dotycząca rekomendacji dotyczącej podziału zysku za rok obrotowy 2022 będzie uzależniona od aktualnej sytuacji finansowej i płynnościowej oraz realizacji planów inwestycyjnych i akwizycyjnych spółki" – napisał Jakub Szudejko, CFO ExpertSender.
Średnioroczny wzrost przychodów ExpertSender w latach 2018-2020 wyniósł 19,7 proc.
W procesie potencjalnej oferty publicznej spółka współpracuje z Ipopema Securities. (PAP Biznes)
kuc/ mfm/