Nowa funkcja ma być ukłonem w stronę klientów, którzy nie obsługują już swoich finansów na komputerze, bo preferują bankowość mobilną (tzw. klienci mobile only). Aby potwierdzić tożsamość w e-Urzędzie nie będą musieli już w ogóle logować się do banku na PC, bo do zatwierdzenia tożsamości wystarczy im jedynie telefon.
Do tej pory klient musiał wpisać w systemie transakcyjnym swój login (Millekod), hasło i wybrane znaki identyfikatora, np. numeru PESEL. Bank Millennium w najnowszej wersji aplikacji udostępnił klientom drugą opcję, czyli możliwość skorzystania z Millennium ID w aplikacji mobilnej.
Podczas logowania do usług urzędowych lub komercyjnych na urządzeniu mobilnym należy wybrać opcję potwierdzenia tożsamości za pośrednictwem bankowości, a następnie wskazać Bank Millennium. Użytkownik zobaczy wtedy dwie możliwości: aplikację lub bankowość internetową.
Wybór pierwszej opcji spowoduje automatyczne przekierowanie do aplikacji mobilnej banku, gdzie tożsamość potwierdza się biometrią lub PIN-em. Rozwiązanie jest dostępne dla klientów, którzy potwierdzili swoją tożsamość w placówce i mają aktywną aplikację w najnowszej wersji.
Potwierdzenie tożsamości z Millennium ID, oparte na usłudze mojeID dostarczanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową, zostało udostępnione klientom Banku Millennium w styczniu 2023 roku. Z kanałów cyfrowych Banku Millennium korzysta blisko 3 mln klientów, a ponad 2,7 mln z bankowości na urządzeniach mobilnych.