Przychody spółki wzrosły o 52,1 proc. rdr. do 271,1 mln zł.
W I kw. 2023 r. Answear zwiększał udział marek premium w ofercie, który na koniec minionego kwartału wyniósł 59 proc. wobec 54 proc. w zeszłym roku. Doprowadziło to do wzrostu średniej wartości zamówienia, która po I kw. 2023 r. wyniosła 335 zł, oznacza to wzrost o 20 zł względem całego 2022 r.
Nowe rynki odpowiadały za 9,4 proc. sprzedaży w okresie trzech pierwszych miesięcy 2023 r.
"W minionym kwartale spółka rozpoczęła również proces nabycia ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą marki Sneakerstudio i PRM. Answear.com dzięki przejęciu rozszerzy swoją działalność o nowy segment i grupy klientów – w szczególności Gen Z oraz klientów zainteresowanych produktami premium oraz luksusowymi" - napisano w komunikacie prasowym.
11 maja NWZA wyraziło zgodę na sfinansowanie akwizycji w całości akcjami Answear.
"Rosnące przychody ze sprzedaży pozwoliły spółce na zwiększenie budżetu marketingowego do poziomu 40,5 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 28,5 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W raportowanym okresie spółka przeprowadziła szeroko zasięgową kampanię medialną, również na nowo otwartych rynkach" - napisano w komunikacie prasowym.
Poniżej przedstawiamy wyniki Answear w pierwszym kwartale 2023 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz poprzednich wyników. Dane w mln zł.
przewiń, aby zobaczyć całą tabelę1Q2023 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2023 | rdr |
Przychody | 271,1 | 271,2 | -0,1% | 52,1% | -25,6% | 271,1 | 52,1% |
EBITDA | 15,3 | 13,8 | 10,5% | 335,9% | -37,5% | 15,3 | 335,9% |
EBIT | 11,8 | 10,4 | 13,5% | 4270,4% | -44,5% | 11,8 | 4270,4% |
zysk netto j.d. | 3,4 | 3,8 | -10,5% | -201,5% | -83,5% | 3,4 | -201,5% |
marża EBITDA | 5,6% | 5,1% | 0,54 | 3,67 | -1,07 | 5,64% | 3,67 |
marża EBIT | 4,4% | 3,8% | 0,52 | 4,20 | -1,48 | 4,35% | 4,20 |
marża netto | 1,3% | 15,5% | -14,24 | 3,13 | -4,39 | 1,25% | 3,13 |
(PAP Biznes)
mcb/ ana/