Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Amerykańskie produkty ustawiane do góry nogami. Nowa tendencja w Niemczech

W niemieckich supermarketach można zauważyć, że niektóre produkty stoją na półkach do góry nogami. Nie jest to jednak przypadek ani wynik niedbałego układania towarów, lecz część pewnej inicjatywy.

fot. Nigel J. Harris / Shutterstock

Odwrócone produkty w supermarkecie

Na jednym z postów na Redditcie można zobaczyć dwa zdjęcia: na jednym odwrócone puszki fasoli Heinz, na drugim kubeczki serka Philadelphia. Post nosi tytuł: „Ludzie w moim mieście zrozumieli przekaz”. Dalej czytamy: „Zdjęcia zostały zrobione dziś w niemieckim supermarkecie. Widziałem też kilka odwróconych batoników Twix. Pringlesy nadal stały normalnie”.

reklama
The people in my part of town got the message...
byu/amethystextravaganza inBuyFromEU

„Buy from UE” - wsparcie dla europejskich produktów

Osoby, które nie znają kontekstu, mogą być zdezorientowane. Ruch „Buy from EU” (Kupuj z UE) nie jest jeszcze powszechnie znany w Niemczech. Na Redditcie grupa związana z tym trendem liczy już ponad 180 000 członków. Jej celem jest promowanie europejskich produktów i usług.

Jak podaje magazyn „Capital”, z inicjatywy „Buy from EU” powstał finansowany z darowizn katalog online Go European, który prezentuje europejskie alternatywy dla amerykańskich produktów. Założycielka, Laura Catz – menedżer marketingu z Rumunii – tłumaczy: „Chcemy zwrócić uwagę ludzi na europejskie firmy”. Zaznacza jednak, że nie chodzi o polityczny manifest: „Nie organizujemy bojkotu”.

Jednak polityczne implikacje są oczywiste. Wielu zwolenników ruchu prawdopodobnie popiera go jako protest przeciwko Donaldowi Trumpowi i jego polityce handlowej opartej na cłach, a być może również jako sprzeciw wobec jego działań na arenie międzynarodowej.

Odwracanie amerykańskich produktów. Nieoczekiwane konsekwencje

Pomysł odwracania amerykańskich produktów na półkach sklepów pochodzi z Kanady, ale dotarł już do Niemiec. Nie wszyscy jednak go popierają. „To tylko dodatkowa praca dla biednych pracowników supermarketów, którzy muszą układać półki w nocy” – komentuje jeden z użytkowników. Inny pyta: „Bez sensu. Co mogą zrobić amerykańskie firmy przeciwko głupocie swojego prezydenta?”

Outdoor gear 🏔️🥾 (we have so many brands)
byu/ihatetool inBuyFromEU

Zdjęcia z niemieckiego supermarketu wzbudziły mieszane reakcje. Jedna osoba szuka zwolenników we Francji, aby tam rozpropagować akcję. Inna chwali się, że odwróciła wiele produktów. Jeden z krytycznych głosów zwraca uwagę: „Mój syn pracuje jako magazynier w supermarkecie. Rozumie ideę ruchu, ale jest zirytowany, bo musi wszystko ustawiać z powrotem”.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy

Już w lutym pewien badacz zwrócił uwagę na znaczenie kupowania europejskich produktów, aby wzmocnić gospodarkę kontynentu. Jego lista amerykańskich marek i europejskich alternatyw została wyświetlona ponad 1,5 miliona razy.

I tak odwrócona puszka fasoli staje się politycznym manifestem, wskazującym na amerykańskiego producenta. Ostateczna decyzja należy jednak do konsumentów.

J.S.

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty