Wyniki CD Projektu
ponownie okazały się lepsze od oczekiwań analityków. W trakcie czwartkowej sesji akcje producenta gier o Wiedźminie wyraźnie drożeją.


[Aktualizacja 09:15, 07.09.2017] Tak, jak można było się spodziewać, na starcie czwartkowej sesji akcje CD Projektu mocno drożeją. Na samym początku notowań skala zwyżki sięga ponad 5%, a walorom spółki towarzyszą zdecydowanie najwyższe obroty na GPW.
W drugim kwartale 2017 r. CD Projekt zanotował przychody na poziomie 155,5 mln zł oraz zysk netto w wysokości 73,3 mln zł. To odpowiednio o 21,5% oraz 40,4% więcej niż oczekiwali analitycy ankietowani przez PAP. Na uwagę zasługuje także wyraźnie wyższa od konsensusu marża netto (47,2% wobec 40,9%).
2Q2017, mln zł |
wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2017 | rdr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Przychody | 155,5 | 128,0 | 21,5% | -33,0% | 56,6% | 254,8 | -20,1% |
EBITDA | 91,8 | 64,0 | 43,4% | -40,9% | 70,6% | 145,6 | -25,6% |
EBIT | 89,4 | 63,0 | 42,1% | -28,2% | 66,3% | 143,2 | -12,2% |
Zysk netto | 73,3 | 52,3 | 40,4% | -28,2% | 61,9% | 118,6 | -11,9% |
marża EBITDA | 59,0% | 50,1% | 8,97 | -7,92 | 4,85 | 57,14% | -4,24 |
marża EBIT | 57,5% | 49,2% | 8,32 | 3,85 | 3,33 | 56,21% | 5,09 |
marża netto | 47,2% | 40,9% | 6,30 | 3,15 | 1,54 | 46,56% | 4,35 |
W sumie w całej pierwszej połowie roku producent gier o Wiedźminie wypracował 254,8 mln zł przychodów oraz 118,6 mln zł zysku netto. Są to rezultaty o odpowiednio 20,1% i 11,9% niższe od odnotowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku, jednak musimy pamiętać, że w pierwszej połowie 2016 r. rozliczano sprzedaż drugiego dodatku do gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” zatytułowanego „Krew i Wino”.
Jak stwierdza w raporcie spółka, czynnikiem mającym największy wpływ na jej wyniki w minionym półroczu wciąż "była sprzedaż trzeciej części przygód wiedźmina Geralta i dwóch dodatków (w tym w Edycji Gry Roku)". W sprawozdaniu sporo miejsca poświęcono także rozpoczęciu publicznych testów gry karcianej "Gwint" oraz dalszemu rozwojowi tego tytułu (m.in. w ramach organizowania turniejów e-sportowych oraz wejściu na rynek chiński).
- Uzyskana w pierwszym półroczu 2017 r. wartość przychodów z projektu "Gwint" była wyższa od łącznej wartości nakładów poniesionych w tym samym okresie na promocję gry oraz innych kosztów bieżącego okresu związanych z tą produkcją. Do końca okresu sprawozdawczego "Gwint" znajdował się w fazie publicznych testów oraz dalszej produkcji i spółka nie rozpoczęła jeszcze amortyzacji nakładów na jego wytworzenie (klasyfikowanych jako Aktywa trwałe – Nakłady na prace rozwojowe) – czytamy w dokumencie.
Nakłady na prace rozwojowe, o których wspomina spółka, wyniosły na koniec czerwca 2017 r. blisko 97 mln zł, czyli o 35 mln więcej niż na początku roku. W kwocie tej zawierają się także koszty produkcji gry "Cyberpunk 2077", która ma być kolejnym „flagowym” tytułem ze stajni CD Projekt RED. Niestety, spółka ponownie nie podała żadnych nowych informacji na temat prac nad produkcją tego tytułu.
MŻ/PAP