REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Wszyscy kochamy Adama Małysza

2011-03-27 06:00
publikacja
2011-03-27 06:00
Do tej pory wizerunek Adama Małysza był czysty jak łza; mistrz nad mistrze w skokach narciarskich, dobry ojciec , mąż i syn, ikona polskich sportów zimowych, wielbiciel herbaty Teekanne.

Pan Adam rzadko wypowiadał opinie na temat inny niż warunki pogodowe w trakcie skoku a już do polityki nie mieszał się wcale. Aż tu nagle zawrzało po jego wypowiedzi dotyczącej miejsca czczenia ofiar katastrofy smoleńskiej i okazało się, że pan Adam Małysz obywatel potrzebuje wsparcia doradcy od public relations.

Jak to jest właściwie z tym wizerunkiem osób publicznych? Czy rzeczywiście zarządzanie wizerunkiem , przemyślana strategia w tym zakresie są tak istotne, aby cieszyć się społecznym szacunkiem, być lubianym, być wiarygodnym i wreszcie, co nie jest bez znaczenia dla czytelników portalu Bankier.pl, odcinać kupony będące konsekwencją powyższego stanu?

Na ostatnie pytanie odpowiedź specjalisty może być tylko twierdząca, w przeciwnym wypadku wokół osoby publicznej zapanuje chaos komunikacyjny, rozmycie się klarownego do tej pory wizerunku a w efekcie spadek zaufania i sympatii.

Przykłady można mnożyć


Dla mnie ostatnią gwiazdą konsekwentnych i przemyślanych działań wizerunkowych jest Magda Gessler. Od lat opiera kreowanie swojego wizerunku na czterech podstawowych filarach: wiarygodności, reputacji, kompetencji i sympatii.

Nie ma talii osy i figury modelki, ale jest modna a jej strój zręcznie tuszuje to i owo podkreślając oryginalność osobowości; nie ma tytułu profesora, ale w swojej dziedzinie wiedzy i kompetencji może jej pozazdrościć niejeden polski naukowiec; nie jest „grzeczną dziewczynką”, ale odnosi się do ludzi z szacunkiem i tego wymaga dla siebie; we wszystkim co robi na zewnątrz, kreując swój wizerunek, jest w zgodzie ze sobą, każdy jej uwierzy. Z właścicielki kilku restauracji przeistacza się na naszych oczach w instytucję, od której porad zależy los naszego biznesu. Czy można wyobrazić sobie bardziej miarodajny wizerunkowy sukces?

Jak potoczą się losy Adama?


Spójrzmy na czarny scenariusz. Pan Adam coraz częściej zabiera głos w sprawach politycznych. Zaprasza go na śniadania raz jedna, raz druga strona próbując udowodnić, że on jest właśnie z nimi. Wypowiedzi na poszczególne tematy stają się niespójne. Wreszcie, przez nieuwagę, pada wypowiedź dyskredytująca, nieważne kogo. Ludzie patrzą ze zdziwieniem, co się stało z naszym Adasiem, dlaczego dał się wciągnąć w tę grę? Szacunek maleje, Teekanne przestaje smakować. Pan Adam zmęczony medialnymi atakami zaszywa się w domowej ciszy, sukces nie smakuje jak kiedyś.

I wreszcie scenariusz optymistyczny, powracamy do wiarygodności, kompetencji, reputacji i sympatii i tego się trzymamy. Pan Adam, po ostatnim doświadczeniu unika jak ognia wszelkich wypowiedzi na temat polityki, odmawia zaproszeniom , chyba że dostaje nagrodę lub odznaczenie. Całą swoją energię skierowuje na kształcenie młodych skoczków, cały swój autorytet oddaje promocji polskiego sportu w świecie.

Wszystkie jego medialne wypowiedzi dotyczą tych właśnie spraw. Lobbuje za budowaniem nowych skoczni i przeznaczaniem budżetowych pieniędzy na edukację młodzieży poprzez sport, za organizowaniem międzynarodowych, prestiżowych imprez w Polsce. Z uwielbianego mistrza skoków narciarskich przeistacza się w powszechnie szanownego działacza sportowego i nauczyciela przyszłych pokoleń.

Wszystkie filary budowy wizerunku wzmacniają jego pozycję a kupony, jak były tak są.

Czy pan Adam skorzysta z pomocy specjalistów public relations? Tego nie wiem. Wiem, że warto.

/Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki