Firma Samsung podsumowała pierwszy rok działania systemu płatności mobilnych Samsung Pay. W Stanach Zjednoczonych i Korei ma już 4 mln użytkowników, którzy wykonali 100 mln transakcji. Jeszcze w tym roku system powinien pojawić się w Polsce.


Samsung Pay to kolejny system płatności mobilnych wykorzystujący technologię zbliżeniową. Jego użytkownicy płacą poprzez zbliżenie telefonu do terminala – w podobny sposób jak to ma miejsce w przypadku zwykłej karty. Usługa jest obecnie dostępna na ośmiu rynkach: w Korei Południowej, Stanach Zjednoczonych, Australii, Hiszpanii, Chinach, Puerto Rico, Brazylii i Singapurze.
Firma podaje, że w samych Stanach Zjednoczonych i Korei ma już ponad 4 mln zarejestrowanych kart, a użytkownicy wykonali 100 mln transakcji. Poza funkcją zbliżeniową system pozwala także opłacać zakupy internetowe. W Korei Południowej już co czwarta transakcja wykonana za pomocą Samsung Pay jest płatnością online.
System ten jeszcze w tym roku powinien zostać udostępniony klientom banków działających w Polsce. – Prowadzimy zaawansowane rozmowy z partnerami. Usługę Samsung Pay chcielibyśmy wdrożyć w Polsce jeszcze w tym roku – mówi Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsunga.
Będzie to kolejny system płatności mobilnych dostępny na naszym rynku. Obecnie klienci mogą już korzystać z płatności zbliżeniowych w technologii HCE. Taką usługę udostępniają banki PKO BP, Pekao, BZ WBK, eurobank i Getin Bank. W Aliorze, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku i Banku BPH dostępna jest ponadto technologia NFC wykorzystująca karty SIM. Oprócz tego na rynku rozwijają się jeszcze dwa lokalne systemy płatności – Blik i PeoPay.
Samsung Pay działa na wybranych modelach telefonów z rodziny Galaxy. Są to Galaxy Note7, Galaxy S7 i S7 edge, S6 edge+, Note5, a także A5, A7 i A9.


























































