REKLAMA

PolskiBus.com chce wozić też pociągami

2014-09-10 06:35
publikacja
2014-09-10 06:35

W pierwszym półroczu br. liczba podróżnych obsłużonych przez  firmę PolskiBus.com, potentata tanich połączeń autobusowych, była o ok. 65 proc. wyższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na niektórych trasach liczba podróżujących prawie się podwoiła. Dlatego przewoźnik zapowiada zwiększanie częstotliwości połączeń i nowe trasy. Dobrze sobie radzą zarówno połączenia krajowe, jak i zagraniczne. Jeśli pojawiłaby się taka możliwość, firma chciałaby wejść na rynek kolejowy.

PolskiBus.com chce wozić też pociągami
PolskiBus.com chce wozić też pociągami
/ materiały dla mediów

- W ciągu ostatnich dwóch lat firma przynosiła zyski, więc jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników finansowych i operacyjnych - mówi Brian Souter, prezes zarządu PolskiBus.com. - Chociaż nasza marka ma silną pozycję w segmencie międzynarodowych usług transportowych, głównym celem będą jednak usługi krajowe, na terenie Polski. Na rynku operuje wielu innych przewoźników, którzy obsługują trasy międzynarodowe i robią to całkiem dobrze.

W sierpniu firma ogłosiła wprowadzenie do swojej sieci połączeń czterech nowych linii, dwóch międzynarodowych: Warszawa-Wilno, Szczecin-Berlin oraz dwóch krajowych: Szczecin-Gorzów Wlkp.-Poznań-Wrocław oraz Wrocław-Opole-Kraków. Dodatkowo zwiększy częstotliwość połączeń na najbardziej popularnych trasach, np. między Wrocławiem a Krakowem będą 33 kursy w ciągu dnia.

- Wierzymy, że w Polsce nasza pozycja w ciągu najbliższych lat będzie rosła. Na rynku było ogromne zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi. Dzięki nam wiele osób w ogóle zaczęło podróżować. Sprawiliśmy, że podróże stały się osiągalne finansowo i przyjemne. Jesteśmy bardzo zadowoleni z odbioru naszej oferty w Polsce - mówi Brian Souter.

Przewoźnik nie obawia się konkurencji ani ze strony kolei, ani tanich linii lotniczych.


Źródło: materiały dla mediów

- Im lepsza będzie jakość transportu publicznego, tym więcej osób będzie z niego korzystać - mówi szef taniego przewoźnika autobusowego. -Nie postrzegałbym raczej innych środków transportu jako zagrożenia. Nasza oferta jest unikatowa, kreujemy własny rynek. Naszym głównym konkurentem są samochody prywatne.

Firma nie planuje ograniczenia połączeń w związku z zakończeniem modernizacji na niektórych liniach kolejowych. Przeciwnie, zamierza podnieść poziom obsługi i zintensyfikować kursowanie na wybranych trasach (na przykład z Warszawy do Gdańska).

- Najchętniej obsługiwałbym część połączeń kolejowych, tak jak to ma miejsce w Wielkiej Brytanii, gdzie jesteśmy partnerami z Virgin i prowadzimy połączenia na West Coast Main Line, głównej linii kolejowej w Wielkiej Brytanii łączącej Londyn z regionami West Midlands, North West England, północną Walią i południową Szkocją - mówi Brian Souter.

Jego zdaniem w krajowym polskim transporcie kolejowym powinno również być miejsce dla prywatnych przewoźników.

- Gdyby pojawiła się taka możliwość, na pewno byśmy ją rozważyli - zapewnia Souter. - Nasze umiejętności w zakresie zarządzania i umiejętności marketingowe mogłyby przynieść ogromne korzyści dla polskiej kolei. W przyszłości chciałbym zobaczyć w Polsce rozwinięty system transportu publicznego, który zawierałby wszystkie niezbędne elementy: transport kolejowy, powietrzny, dobre drogi. Wszystko to sprawia, że kraj funkcjonuje prawidłowo.

Spadek zainteresowania świadczonymi przez PolskiBus.com usługami raczej firmie nie grozi. Jak wynika z badań prowadzonych przez specjalizującą się w wyszukiwaniu tanich połączeń platformę rezerwacyjną e-podróżnik, pasażerowie podczas wyboru środka transportu wciąż najbardziej zwracają uwagę na cenę. W ubiegłym roku tylko za pośrednictwem tego portalu sprzedano 250 tys. biletów. W bieżącym prawdopodobnie liczba ta zwiększy się do 400 tys.

PolskiBus.com obsługuje 19 tras, docierając do 22 polskich miast i 6 europejskich lokalizacji. Przewoźnik w ciągu trzech lat obecności w Polsce przewiózł ponad 8 milionów pasażerów. Flota ponad 130 autokarów wykonuje ponad 300 kursów dziennie.

Źródło:
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
~mic
Powiat jeleniogórski, na odremontowanej linii Szklarska Poręba - Harrachov (Czechy) kilka lat temu uruchomiono połączenie kolejowe w wydaniu jednej ze spółek PKP. No i po kilku miesiącach zamknięto. Po niedługim czasie linię przejęły czeskie koleje i do dziś jeżdżą po ich i naszych torach. Wagony pełne, ludzie zadowoleni, odjazdy Powiat jeleniogórski, na odremontowanej linii Szklarska Poręba - Harrachov (Czechy) kilka lat temu uruchomiono połączenie kolejowe w wydaniu jednej ze spółek PKP. No i po kilku miesiącach zamknięto. Po niedługim czasie linię przejęły czeskie koleje i do dziś jeżdżą po ich i naszych torach. Wagony pełne, ludzie zadowoleni, odjazdy i przyjazdy punktualnie. Kursy głównie w weekendy, ale zainteresowanie ogromne. Oni mogą, Ci śmieszni Czesi, ale im się opłaca.
~rudaa
ok.ja juz troszke lat mam ale ani razu nie jechalam pociagiem (w pl) i nie mam zamiaru.wiec po chol*re to utrzymywac???
~takiKlimat
Konkurencja dla PKP juz dawno chciała wejsc na rynek,oferujac tańsze bilety i wysoki zachodni standart dlatego rzad blokuje konkurencje dla PKP bo w Państwej kolei można topić miliardy złotych podatnika!!Jeśli wejdzie konkurencja skoczy sie marnowanie pieniędzy podatnika bo inaczej zbankrutują. Kupili pseudolino co bedzie woził powietrze Konkurencja dla PKP juz dawno chciała wejsc na rynek,oferujac tańsze bilety i wysoki zachodni standart dlatego rzad blokuje konkurencje dla PKP bo w Państwej kolei można topić miliardy złotych podatnika!!Jeśli wejdzie konkurencja skoczy sie marnowanie pieniędzy podatnika bo inaczej zbankrutują. Kupili pseudolino co bedzie woził powietrze ze 160km a spłacac bedą podatnicy!!
~podtóżnik
Kiedyś kupiłem bilet przez internet bilet wydrukowałem na miejscu okazało się że takiego połączenia nie ma w weekendy , wygląda na to że sprzedają bilety na nie istniejące kursy
~wd
Pewnie sam coś popieprzyłeś i się później obraziłeś :D
~elo
wciąż brak połączenia Szczecin - Gdańsk
~Busoszyn
Jest szansa, że między dużymi miastami zaczną kursować normalne pociągi. Bo te śmierdzące moczem i grzybem "Intercity" ma standardy afrykańskie.
~Kader
Przydałaby się ten zatęchłej instytucji konkurencja mówię tutaj o PKP. Może by się ogarnęli aczkolwiek jako monopolista i jedyny właściciel torów przez milion pięcset potworzonych spółek zabiją cenami wynajmu torów i się nie będzie opłacać i tak likwidują konkurencję przy okazji nie zmieniając nic samemu. Podejrzewam, że już dawno Przydałaby się ten zatęchłej instytucji konkurencja mówię tutaj o PKP. Może by się ogarnęli aczkolwiek jako monopolista i jedyny właściciel torów przez milion pięcset potworzonych spółek zabiją cenami wynajmu torów i się nie będzie opłacać i tak likwidują konkurencję przy okazji nie zmieniając nic samemu. Podejrzewam, że już dawno byłaby konkurencja dla PKP gdyby tory nie były ich własnością. Ba, jestem w stanie nawet stwierdzić, że dawno byliby przez kogoś wykupieni albo by nie istnieli przy takim poziomi uslug.
~j23
Na to bym w perspektywie najbliższych lat bym nie liczył. Jest za dużo przepisów, których nowy przewoźnik (Polski Bus albo kto inny ) nie spełni - patrz próbę ostatniej ubiegłorocznej próby przez czeskiego przewoźnika . A na razie o odregulowaniu tej tej branży nie słyszałem. PKP trzyma się "mocno". Pozdrawiam
~Aldik
he, ale Afryki to ty nie obrażaj! Polska jest już za murzynami.

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki