REKLAMA

OLT Express się przeliczył. Likwiduje połączenia i podnosi ceny

2012-07-25 16:30
publikacja
2012-07-25 16:30

OLT Express zlikwiduje od 11 sierpnia br. 14 połączeń krajowych, m.in. rejsy na trasie z Poznania do Warszawy, Krakowa i Gdańska, a także z Katowic do Rzeszowa i Szczecina - poinformował Jarosław Frankowski z OLT Express. Przewoźnik podniesie ceny biletów.

OPIS
Źródło: thetaXstock

"Kasujemy połączenia obsługiwane przez samoloty typu ATR, pozostawiamy tylko rejsy obsługiwane przez Airbusy" - powiedział dyrektor zarządzający OLT Express Jarosław Frankowski na środowej konferencji prasowej. Dodał, że ATR-y zostaną sprzedane. Spółka spodziewa się, że otrzyma za nie ok. 8 mln zł. Przyznał, że rezygnacja z floty ATR-ów może oznaczać zwolnienia wśród pracowników.

Przewoźnik w sumie zlikwiduje 14 połączeń: z Poznania do Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Szczecina, Katowic; z Gdańska do Szczecina, Łodzi; z Krakowa do Bydgoszczy, Szczecina, Wrocławia; z Katowic do Rzeszowa, Szczecina oraz z Łodzi do Wrocławia. Spółka zapewniła, że pasażerom, którzy mają wykupione bilet na te trasy zostaną zwrócone pieniądze.

Mniej będzie połączeń z Gdańska do Katowic oraz z Rzeszowa do Warszawy. "Na najważniejszych trasach w Polsce, czyli między Warszawą i Gdańskiem, Warszawą i Wrocławiem, Gdańskiem i Krakowem, Gdańskiem i Wrocławiem, Szczecinem i Warszawą będą latały Airbusy" - powiedział. Dodał, że zmiany zostały już wprowadzone do systemu rezerwacji.


»Lotniska regionalne w Polsce rosną w siłę

Frankowski zapowiedział też, że zmniejszy się pula najtańszych biletów w ofercie przewoźnika - za 99 zł w jedną stronę. "Ok. 30-40 osób w samolocie będzie mogło kupić bilety za 99 zł. Musimy podnieść cenę biletu średnio o ok. 25-30 zł za sztukę. Większość miejsc w samolotach na trasach krajowych będzie kosztowała 149-199 złotych" - powiedział Frankowski.

Frankowski poinformował, że na rejsach krajowych nie będzie już serwowanych posiłków. Pasażerom będzie podawana jedynie woda. Przewoźnik docelowo chce stworzyć własną firmę cateringową - OLT Cafe.

"Nasz problem bierze się z tego, że chcąc przygotować się do sytuacji, w której inwestor (firma Amber Gold - PAP) nie jest w stanie w tak dynamicznym stopniu dalej dofinansowywać rozwoju linii lotniczej, linia musi stać się niezależna od dodatkowego finansowania" - powiedział. Dodał, że Amber Gold zainwestował w linię 63 mln dolarów.

Prowadzimy rozmowy z inwestorami zagranicznymi, Amber Gold jest w stanie oddać pakiet większościowy w OLT Express - powiedział Frankowski.

Pytany, czy do końca lipca linia przedstawi Urzędowi Lotnictwa Cywilnego zatwierdzone przez biegłego rewidenta sprawozdanie finansowe za ub.r., Frankowski powiedział, że zostało ono już przekazane. ULC we wtorek dał OLT Express termin na dostarczenie dokumentów.

"Myśmy dostarczali sprawozdania zatwierdzone przez biegłych rewidentów. W trzeciej dekadzie ubiegłego miesiąca złożyliśmy te sprawozdania, co do których byliśmy zobligowani prawem. Jeżeli są pozostałe jakieś rzeczy, które musimy wyjaśnić, to są kwestie w tej chwili rozstrzygane" - powiedział Frankowski.

Rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska powiedziała w środę po południu PAP, po konferencji OLT Express, że Urząd nie otrzymał wymaganych dokumentów.

Przewoźnik poinformował, że od kwietnia do czerwca br. przewiózł ok. 320 tys. pasażerów. Samoloty były wypełnione średnio w ok. 70 proc. Z danych linii wynika, że w tym okresie uzyskał ponad 47 mln przychodu.

OLT Express działa od początku kwietnia. Od końca października planuje uruchomić połączenia europejskie.

OLT Express powstał w 2011 roku w wyniku przejęcia przez fundusz kapitałowy Amber Gold większościowych udziałów w dwóch polskich liniach lotniczych: OLT Jetair oraz Yes Airways. OLT Jetair oferowała loty krajowe i zagraniczne przy wykorzystaniu samolotów turbośmigłowych o regionalnym zasięgu. Yes Airways była zaś linią czarterową, wykorzystującą samoloty typu Airbus A320. (PAP)

aop/ pad/ jbr/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (12)

dodaj komentarz
~arturo
sam nie zainwestowałbym w Amber Gold, mimo to bardzo chcę żeby linia OLT Expres się utrzymała na rynku i stanowiła dla LOT'u zdrową konkurencję, bilety za połączenia LOT'wskie są zdecydowanie za drogie, oferta OLT bilety po 100-200 zł to też przesada, uważam że normalną ceną za bilet np. z W-wy do Gdańska w dwie str. powinno sam nie zainwestowałbym w Amber Gold, mimo to bardzo chcę żeby linia OLT Expres się utrzymała na rynku i stanowiła dla LOT'u zdrową konkurencję, bilety za połączenia LOT'wskie są zdecydowanie za drogie, oferta OLT bilety po 100-200 zł to też przesada, uważam że normalną ceną za bilet np. z W-wy do Gdańska w dwie str. powinno być 500 zł...OLT trzymam za was kciuki :)
~dawid
OLT EXPRESS właśnie zakonczył działalność. KONIEC!!! Portal aerogrupa.pl napisał

http://www.aeronews.pl/pl/aktualnosci/informacje-z-kraju/koniec-linii-olt-express-768/
~liztek
Super przewożnik, doskonała obsługa- prawdziwa konkurencja a zazdrośnicy niech latają lotem i płacą dwa razy tyle na państwowych nierobów.
~tt
Tzn ze az tylu debili dalo swoje pieniadze w ta piramide, zycie uczy ze nigdy niczego nie nauczylo, tzw schemat ponziego /to wlasnie amber gold/ma juz ok 100lat
~Kriss
Zaczyna się sypać Amber G
~jhgkjh
zaraz kasa się skończy bo ludzie słuchają że Amber G to klapa i nie będą wpłacać kasy
~mars
ale niby ze czemu nie do pociagu?
~pytajniczekk
połączenie z Katowic do Rzeszowa? do tam w ogóle ktoś latał?

Co do cen od początku było powiedziane że 99zł to promocja, a potem będą podnosić. Ale jedno na pewno osiagneli - już nigdy nie wsiąde do pociągu.
~Isia
Nigdy nie mów "nigdy". Bardzo mądry człowiek to powiedział.
~gość
nie bądź tego taki pewny, OLT wiecznie trwac nie bedzie bo i wlasciciel nie jest pewny...IC uruchomi za rok, dwa szybkie polaczenia to i zmienisz zdanie, no chyba ze ty z midle midle class

Powiązane: Katowice

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki