REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Jeden procent kosztuje miliony

2012-10-16 06:07
publikacja
2012-10-16 06:07
Kampanie reklamowe, które mają zachęcić podatników do przekazania jednego procentu podatku, kosztują krocie - pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Rekordziści na spoty wydali połowę tego, co zebrali.

Gazeta zauważa jednak, że reklamowe inwestycje zazwyczaj zwracają się z nawiązką, bo z roku na rok rośnie suma datków przekazywanych w ramach 1 procentu. W tym sięgnęła rekordowego poziomu 457,3 mln zł.

"Dziennik Gazeta Prawna" dodaje, że od tego roku w przedkładanych Ministerstwu Pracy i Polityki Społecznej sprawozdaniach Organizacje Pożytku Publicznego muszą spowiadać się z kosztów poniesionych na sfinansowanie kampanii reklamowych i informacyjnych związanych z pozyskaniem 1 procentu podatku. Lektura danych okazuje się interesująca - zauważa gazeta.

Imigracja i imigranci w Polsce » Polska jest skazana na imigrantów
Na przykład Fundacja Rosa działająca na rzecz poprawy warunków edukacji dla dzieci w zeszłym roku zebrała od podatników 6,6 mln zł. Aż 3,2 mln zł tej sumy zamiast na realizację celów statutowych poszło na sfinansowanie kampanii informacyjnej. Oznacza to, że średnio co druga złotówka podatników stanowiła zysk rynku reklamy. W czołówce tego zestawienia plasuje się również Fundacja Radia Zet. Koszt reklamy na poziomie ponad miliona złotych sięgnął tu ok. 47 proc. tego, ile udało się pozyskać od podatników.

Więcej - w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Dziennik Gazeta Prawna"/kry/dabr

"Sprostowanie redakcji "Dziennika Gazety Prawnej" z dn. 10 stycznia 2013 roku

W związku z opublikowaniem w DGP w dniu 16 października 2012 roku artykułu pt. „Jeden procent kosztuje miliony” informujemy, że w materiale podaliśmy nieprawdziwe informacje nt. Fundacji Radia ZET. Fundacja nie wydała na reklamę na antenie Radia ZET ponad miliona zł z pieniędzy zebranych z 1 procenta podatku dochodowego. Rzeczywista kwota kampanii wyniosła 6 624,72 zł. Wynika to faktu, iż czas antenowy w Radiu ZET oraz ogłoszenia prasowe zostały przekazane Fundacji nieodpłatnie w formie darowizny przez EUROZET - właściciela marki Radia ZET.

Redakcja"

Źródło:IAR
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
~tomek
Nowości nie odkryli...wiadomo że wielkie konceny medialne takie jak Polsat albo TVN uciekają w taki sposób od płacenia podatków. Zatykają sobie dziury w emisji itd. Nie twierdze że fundacje są złe ale pomocą ludziom chorym, biednym itd powinno zajmować się państwo...na które płacimy nie małe podatki
~widmo
reklama jest kolejnym sposobem wyprowadzania pieniędzy z fundacji, co ciekawe nie tylko one z tego korzystają, PO np. ma zał. lewą agencję na kolegę jednego z głównych działaczy i milą przez nią miliony w świetle reflektorów
~gosciu
Gratuluje Polakom inteligencji! Myslicie, ze 1% idzie z kwoty podatku? Idzie z Waszej wlasnej kieszeni, bo to co budzet panstwa straci z NGO to sobie odbierze np. w pdwyzce VATu z 22% na 23%.

Miejcie zatem swiadomosc, ze placicie do NGO z wlasnej kieszeni!!! Ja zostawiam swoj 1% dla budzetu panstwa
~Obserwator.
Myślę że w ten sposób szefowie fundacji mogą wyciągać pieniądze z fundacji do własnej kieszeni. Bo coś duże te wydatki na reklamę.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki