REKLAMA
TYDZIEŃ Z KRYPTO

Banki w sieci - najbardziej narzekamy na BZWBK, HSBC i mBank

2012-11-22 07:52
publikacja
2012-11-22 07:52

Banki wykorzystują internet, serwisy społecznościowe i mikroblogi do promowania swoich marek i budowania relacji. Internauci wylewają tam swoje żale i zadają niewygodne pytania. Z raportu "Banki w sieci" wynika, że najczęściej rozmawiają nie o produktach, a o jakości obsługi. Najwięcej negatywnych opinii zebrały BZWBK, HSBC i mBank.


Źródło: Thinkstock

Raport został przygotowany przez FFW Communication i Brand24. Firmy przebadały w lipcu 67 tys. wątków, w których internauci rozmawiali o bankach. Analitycy sprawdzili wydźwięk informacji, dzieląc komentarze na pozytywne, neutralne i negatywne. Głównym miejscem zamieszczania wątków były serwisy informacyjne i fora. Na trzecim miejscu znalazł się Facebook.

alior» Hydepark PRNews.pl: Czy św. Mikołaj pomoże Aliorowi?
Wyniki badania są zaskakujące. Okazuje się, że internauci rozmawiają przede wszystkim nie o produktach bankowych, a o jakości obsługi i wizerunku. Mniej już zaskakuje fakt, że większość dyskusji ma zabarwienie negatywne. Banki, które zebrały najwięcej negatywnych komentarzy, czyli Czarne Owce to BZWBK, HSBC i mBank. Nie są one wyjątkami, bo łącznie aż 18 banków zebrało więcej opinii negatywnych niż pozytywnych. Na tym tle wyróżniają się natomiast Alior Bank, ING Bank Śląski i Inteligo. Te instytucje zostały w raporcie określone terminem Superbohater. Jeśli chodzi o poruszane przez internautów wątki produktowe, to najchętniej rozmawiano o kontach osobistych, a na dalszych pozycjach znalazły się kredyty i karty płatnicze.

W lipcu internauci najczęściej rozmawiali o BZWBK, mBanku, Aliorze, Pekao SA i HSBC. W kontekście BZWBK najczęściej mówiono o nakładce do skimmingu, która została zainstalowana w jednym z bankomatów. Drugim chętnie podejmowanym wątkiem była fuzja z Kredyt Bankiem. HSBC oskarżano o pranie brudnych pieniędzy meksykańskich karteli narkotykowych i prowadzenie biznesu z firmami powiązanymi z terroryzmem. O Pekao SA rozmawiano z kolei kontekście skandalu z Malmą. Najbardziej "facebookowymi bankami", czyli w tym przypadku instytucjami o których internauci rozmawiali najczęściej, okazały się BZWBK, Alior Bank i PKO Bank Polski.

7 grzechów głównych stron internetowych banków» 7 grzechów głównych stron internetowych banków
Wyniki badania prowadzą do prostego wniosku: internet służy klientom przede wszystkim do wylewania swoich żali na słabą jakość obsługi. W tym przypadku sprawdza się więc dewiza, że każdy pracownik banku jest zarazem jego PR-owcem. Źle lub arogancko obsłużony klient napisze o tym na Facebooku - z otwartą przyłbicą, pod swoim nazwiskiem - lub w najgorszym wypadku poinformuje dziennikarzy, którzy chętnie rozdmuchają temat. A stąd już prosta droga do wizerunkowego kryzysu. Dziś dystans między klientem a bankiem skrócił się do minimum. Tak samo, dzięki serwisom społecznościowym, każdy dziennikarz jest dla niezadowolonego klienta na wyciągnięcie ręki.

Przy okazji social media warto też zwrócić uwagę na inny problem. Banki chętnie promują swoje marki na portalach społecznościowych, ale nie zawsze potrafią zachować się fair, gdy dyskusja zaczyna schodzić na niewygodny temat. Najczęściej stosowaną metodą jest kasowanie merytorycznych komentarzy. A to już wizerunkowa klapa. W ten sposób bank pokazuje, że nie potrafi w sposób rzeczowy poprowadzić dyskusji i klarownie wyjaśnić problem. Tymczasem obecność w social media to sygnał, że instytucja jest otwarta na dialog.

Szczegółowe wyniki raportu.

PRNews.pl objął patronat medialny nad raportem.

Tekst pochodzi z serwisu:
Wojciech Boczoń

Napisz do autora: wboczon@prnews.pl


Źródło:
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (21)

dodaj komentarz
~fdasf
mbank inwestuje najbardziej w PR w internecie :D zamiast skupić się na budowaniu dobrego solidnego produktu który sprzedaje to próbuje zakrzyczeć na siłę prawdę .. co za bank....
~rob
Dnia 2012-11-22 o godz. 22:40 ~fdasf napisał(a):
> mbank inwestuje najbardziej w PR w internecie :D zamiast
> skupić się na budowaniu dobrego solidnego produktu który
> sprzedaje to próbuje zakrzyczeć na siłę prawdę .. co za
> bank....
lepiej bym tego nie ujął.....
~gmd
Te ich łajzy z biura obs. klienta nie odpowiadają na e-maile.
~Klient
Pakiet 3 kont, wysoko oprocentowane konto oszczędnościowe, miła i kompetentna obsługa, brak namawiania na nowe usługi.
Niestety w I połowie przyszłego roku bank rezygnuje z bankowości detalicznej :( i sprzedaje ją do Getin Bank. Zobaczymy, jakie nastąpią zmiany.
~mB odpowiada ~Klient
Jestem mega zadowolony z mBanku. Świetny interfejs, wszystko mam za friko, fajne konto walutowe. Mnie się podoba.
Fajny jest jeszcze dbNET. No ale mBank wymiata.
~rob odpowiada ~mB
Dnia 2012-11-22 o godz. 18:50 ~mB napisał(a):
> Jestem mega zadowolony z mBanku. Świetny interfejs,
> wszystko mam za friko, fajne konto walutowe. Mnie się
> podoba.
Fajny jest jeszcze dbNET. No ale mBank wymiata.
przestań pitolić - może i wymiatał 10 lat temu - obecnie to żenada: lokaty do dupy, infolinia
Dnia 2012-11-22 o godz. 18:50 ~mB napisał(a):
> Jestem mega zadowolony z mBanku. Świetny interfejs,
> wszystko mam za friko, fajne konto walutowe. Mnie się
> podoba.
Fajny jest jeszcze dbNET. No ale mBank wymiata.
przestań pitolić - może i wymiatał 10 lat temu - obecnie to żenada: lokaty do dupy, infolinia do dupy, opłata za bankomaty - hahaha, jedyny plus to prosty interfejs, ale to za mało...polecam Millenium i BGŻ - mam tam konta i 100 pln w kieszeni w miesiącu na czysto:)
~mB odpowiada ~rob
Każdy dudek chwali swój czubek a kity wciskaj sobie bezmózgowym zombie a nie mnie, malkontencie.
Infolinia jak dotąd, nigdy mnie nie zawiodła. ZERO problemów!
I kto do cholery Ci każe zakładać dziadowsko oprocentowane lokaty?
A na zakończenie, to wiesz dla kogo wszystko jest do dupy? dla tego kto sam jest do dupy.
~rob odpowiada ~mB
odejdź w pokoju, fanatyku, over
~dfasfda odpowiada ~mB
no comment :/ zobaczysz jak będziesz miał problem do zalatwienia. jak będziesz zmuszony skontaktować się z właścicielem, gdzie zadzwonisz na infolinię? żeby skontaktować się z kierownikiem oddziału wybierz 1. by wybrać oddział wybierz wojedwództwo - 1 pomorskie -2 warmińsko mazurskie - 3 podkarpackie......
żeby wybrać oddział
no comment :/ zobaczysz jak będziesz miał problem do zalatwienia. jak będziesz zmuszony skontaktować się z właścicielem, gdzie zadzwonisz na infolinię? żeby skontaktować się z kierownikiem oddziału wybierz 1. by wybrać oddział wybierz wojedwództwo - 1 pomorskie -2 warmińsko mazurskie - 3 podkarpackie......
żeby wybrać oddział wybierz miasto : 1 - białystok 2 .........
żeby wybrać oddział wybierz bankomat 1 ulica fdafsdaf ......
niestety nie ma takiego oddziału, żeby się rozłączyć wybierz czerwoną słuchawkkę, żeby wrócić do pierwszego menu wybierze 1 ..... :)
ale jak już się połączysz to gwarantuję że załatwisz... 20 minut biadolenia i puszczą cię z kwitkiem mówiąc że oni nic nie zrobią a numeru do kierownika nie mogą dać !!! nic nie zrobisz
~cd
najwięcej przekrętów, olewania ludzi, itd, ignorowania maili, jednym słowem szkoda gadać

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki