W drugim kwartale br. Spotify zanotował wzrost liczby aktywnych użytkowników miesięcznie do 551 mln, przewyższając prognozy analityków, które kształtowały się na poziomie 526,8 mln. Liczba subskrybentów Premium, którzy odpowiadają za większość przychodów firmy, wzrosła o 17 proc. i obecnie wynosi 220 mln, przewyższając szacunki na poziomie 216,6 mln, podaje Reuters, powołując się na dane IBES z Refinitiv.
Rosnąca liczba aktywnych użytkowników platformy streamingowej nie przekłada się na wysokość wpływów pieniężnych. Wzrost przychodów Spotify za drugi kwartał br. był najniższy w historii firmy i wyniósł zaledwie 11 proc.
Problemem Spotify jest brak zróżnicowanych źródeł przychodów, wskazywał analityk Daniel Konstantinovic w jednym z odcinków podcastu "Behind the Numbers". Amerykański gigant rozszerza ofertę o nowe usługi np. o audiobooki, czy wirtualnego DJ-a wykorzystującego rozwiązania sztucznej inteligencji.