Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Reklamy opuszczają prasę. Rynek skupia się na innych kanałach przekazu i rośnie

, aktualizacja: 2025-05-23 14:00

Szacunkowa wartość netto rynku reklamowego w Polsce w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła blisko 3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,3 proc. rok do rok. Najszybciej, o 8,3 proc. rdr, wrosła reklama internetowa - wynika z raportu Publicis Groupe Polska.

fot. Anton Vierietin / Shutterstock

W okresie od stycznia do marca 2025 r. wzrosły inwestycje reklamowe w internet, wideo, radio, reklamę out-of-home oraz kino. Zmalały natomiast nakłady na prasę.

reklama

Z analiz Publicis Groupe wynika, że w pierwszym kwartale 2025 r. największy udział w rynku reklamy miało wideo – 52,7 proc., czyli mniej o 0,5 pp. w stosunku do ubiegłego roku.

Z analiz Publicis Groupe wynika, że w pierwszym kwartale 2025 r. wartość inwestycji reklamowych w internecie (poza wydatkami na ogłoszenia), wyniosła blisko 940 mln zł, co oznacza wzrost o 8,3 proc. rok do roku.

Podano, że jedenaście sektorów zwiększyło budżety reklamowe, a pięć zredukowało inwestycje. Największy wzrost wolumenu inwestycji wygenerował sektor handel – firmy z tego sektora przeznaczyły na reklamę o ponad 90,5 mln zł więcej, co stanowi 15,3 proc. więcej rok do roku. Liderami inwestycji w tej branży są bez zmian Media Expert, Lidl oraz Jeronimo Martins.

Największy spadek wolumenu inwestycji reklamowych miał miejsce w sektorze telekomunikacja – firmy z tego sektora przeznaczyły na reklamę mniej o ponad 53,8 mln zł (dynamika -30 proc. rdr). Inwestycje reklamowe zmniejszyła większość topowych reklamodawców w tym sektorze: Cyfrowy Polsat i Polkomtel, a także P4 i Orange. (PAP Biznes)

seb/ asa/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty