"W ciągu dwóch, trzech lat chcemy być wśród pięciu, sześciu największych graczy na Słowacji, co oznacza, że powinniśmy mieć co najmniej 30-40 stacji paliw. Docelowo w dłuższym horyzoncie liczymy na pierwszą trójkę, co przekłada się na minimum 100 stacji" - powiedział Wiatrak.
"Na Słowacji jest zdecydowanie miejsce dla kolejnego gracza, który ma pieniądze na inwestycje i dostosowanie stacji do potrzeb klientów" - dodał.
Wiatrak poinformował, że w zakresie przejęć grupa skupia się na rozmowach z mniejszymi sieciami i właścicielami pojedynczych stacji, ale nie wyklucza rozmów z dużymi sieciami.
"Wysyłamy też sygnał na rynek, że jesteśmy zainteresowani nieograniczonym wzrostem na Słowacji, co oznacza, że nie wykluczamy też rozmów z dużymi sieciami" - powiedział prezes.
Na rynku słowackim działa obecnie ok. 900 stacji paliw. Liderem rynku jest Slovnaft, należący do węgierskiego MOL-a, który posiada ok. 230 stacji. Drugie miejsce należy do austriackiego OMV z ponad 100 obiektami. Trzeci jest Shell, którego sieć liczy ok. 80 stacji.
PKN Orlen posiada obecnie jedną stację paliw na Słowacji, a w najbliższych tygodniach uruchomi kolejnych siedem lokalizacji. (PAP Biznes)
pr/ kuc/ gor/