Planowana emisja to drugi etap finansowania zaktualizowanej strategii rozwoju grupy, ogłoszonej pod koniec stycznia i stanowi uzupełnienie przeprowadzonej na przełomie maja i czerwca emisji akcji serii F, w ramach której spółka przydzieliła 3,34 mln akcji z ogólnej puli 5,85 mln oferowanych akcji.
"Realizacja przyjętej strategii wymaga zapewnienia adekwatnego finansowania. Na przełomie maja i czerwca przeprowadziliśmy emisję akcji serii F, z której pozyskaliśmy około 134,4 mln zł. To mniej niż planowaliśmy, dlatego przygotowujemy się do emisji akcji serii G" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Sebastian Wojciechowski, prezes i główny akcjonariusz PCF Group.
"Zakładamy, że akcje serii G zostaną zaoferowane co najmniej po tej samej cenie, co akcje serii F, czyli 40,20 zł za akcję, lub wyższej, a zatem łączna wartość emisji wyniesie co najmniej 100,9 mln zł. Pozwoli nam to uzyskać planowaną pierwotnie kwotę, bez dodatkowego rozwadniania kapitału ponad to, co zapowiadaliśmy w ramach pierwszej tegorocznej emisji" - dodał.
Na 7 sierpnia PCF Group zwołało NWZ, które zdecyduje w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego spółki w drodze emisji akcji zwykłych serii G.
Zaktualizowana strategia rozwoju grupy People Can Fly zakłada wydanie większości gier z jej portfela w modelu self-publishing. Jednocześnie spółka pozostaje otwarta na współpracę z renomowanymi partnerami w modelu pracy na zlecenie (work-for-hire). Celem strategicznym PCF Group jest osiągnięcie co najmniej 3 mld zł łącznych przychodów w latach 2023-2027, czyli niemal pięciokrotnie więcej niż w latach 2018-2022. (PAP Biznes)
doa/