"Od drugiego kwartału 2022 r. obserwowaliśmy zwiększone zainteresowanie usługami świadczonymi przez grupę (...). W trzecim i czwartym kwartale to przyspieszyło. Według nas to nie jest zdarzenie, które się pojawiło tylko w 2022 r. i jest jednorazowe, a raczej to trwała zmiana pewnych łańcuchów dostaw” – ocenił wiceprezes Grzegorz Zubrzycki.
"Nawet jeśli w przewidywalnej przyszłości zakończą się działania zbrojne w Ukrainie, to sytuacja po wojnie nie będzie taka sama i kierunki dostaw, łańcuchy nie będą takie same, jak były przed 2022 r. Wydaje się, że w kolejnych kwartałach tego roku będzie można obserwować wzmożone zainteresowanie usługami grupy” – dodał.
Przychody ze sprzedaży Grupy OTL z działalności kontynuowanej w 2022 r. zwiększyły się do 455,3 mln zł, tj. o 82 proc. rdr, głównie z powodu wysokich wzrostów w działalności spedycyjnej - za sprawą obsługi frachtów morskich oraz spedycji kolejowej oraz w działalności portowej - za sprawą wyższej sprzedaży na przeładunkach towarów masowych.
Przeładunki masowe w OT Port Świnoujście wzrosły o 32 proc. rdr, głównie dzięki obsłudze węgla i rudy żelaza, a w OT Port Gdynia o 22 proc. rdr za sprawą ładunków agro i węgla.
Grupa OTL to operator portowy świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne. Podstawowym obszarem działalności Grupy OTL są rynki Europy Środkowo-Wschodniej – głównie: Polska, Czechy i Słowacja. W skład Grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia. Grupa jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład Grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się obsługą projektów hydrotechnicznych. (PAP Biznes)
doa/ ana/