Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Konsorcjum z Budimeksem zawarło kontrakt na budowę głównej linii Rail Baltica na Łotwie

Konsorcjum Budimeksu, Eiffage Genie Civil i Rizzani de Eccher zawarło kontrakt na budowę głównej linii Rail Baltica na Łotwie - podał Budimex w komunikacie. Wartość kontraktu, w ramach którego zbudowane zostanie 230 km kolei dużych prędkości, wynosi ok. 3,7 mld euro.

(fot. Budimex)

Jak podano, zakończone zostały prace przygotowawcze do rozpoczęcia budowy, obejmujące dostępność gruntu, finansowanie pierwszego etapu budowy, czy projektowanie.

reklama

Prace rozpoczną się w 2024 roku i potrwają 8 lat, a ich celem jest włączenie krajów bałtyckich do europejskiej sieci kolejowej poprzez stworzenie połączenia między Tallinem a Warszawą. Kontrakt obejmuje 175 obiektów inżynieryjnych i 11 przejść dla zwierząt. Będzie on przedmiotem kilku wieloletnich zamówień: 85 proc. tego projektu jest finansowane z europejskiego funduszu "Łącząc Europę", a 15 proc. z Republiki Łotewskiej.

Budimex ma 30 proc. udziałów w konsorcjum i wybuduje obiekty inżynierii lądowej i torowisko.

"Mamy stabilny portfel zamówień, a projekt Rail Baltica to największy kontrakt w historii Budimeksu" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Budimeksu Artur Popko.

Rail Baltica powstaje w ramach Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Prędkość projektowa bałtyckiego odcinka trasy łączącej Tallin, Parnawę, Rygę, Poniewież, Kowno, Wilno i Warszawę wynosi 249 km/h dla transportu pasażerskiego i 120 km/h dla pociągów towarowych.

Przetarg na budowę łotewskiego odcinka został ogłoszony w 2021 roku i był dwuetapowy. W lutym 2022 r. do prekwalifikacji zgłosiło się 6 konsorcjów. Ostatecznego wyboru dokonano we wrześniu 2023 roku. (PAP Biznes)

doa/ gor/

Źródło: PAP Biznes
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty