Jak podano, 24 maja Intermarché i Auchan Polska złożyły dwa wnioski do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na koncentrację.
"Intermarché i Auchan Polska zamierzają stać się równoprawnymi właścicielami nowopowstałych podmiotów prawnych, które jako centralne jednostki zakupowe reprezentować będą obie sieci w rozmowach z kontrahentami. W pierwszym ze złożonych do UOKiK wniosków zakres współpracy zakłada prowadzenie wspólnych negocjacji warunków zakupu produktów spożywczych i niespożywczych marek własnych, krajowych i międzynarodowych z wybranymi dostawcami dostarczającymi te artykuły bezpośrednio do każdej z sieci. Drugi wniosek odnosi się do towarów lub usług, które Auchan oraz Intermarché nabywać będą na potrzeby prowadzenia własnej działalności" - napisano w komunikacie.
Dodano, że w przypadku uzyskania zgody prezesa UOKiK na koncentrację dojdzie do zawarcia wiążącej umowy pomiędzy sieciami - może to nastąpić do końca trzeciego kwartału 2024 r.
Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket.
Intermarché to sieć supermarketów franczyzowych, która działa na polskim rynku od 1997 roku i wchodzi w skład Grupy Muszkieterów. Sieć ma także przymarketowe stacje paliw z liczbą niespełna 70 punktów w kraju. Jest również graczem na rynku e-grocery z liczbą 57 punktów Drive Intermarché. (PAP Biznes)
doa/ asa/