"W drugiej połowie roku będzie więcej otwarć niż w pierwszej, co powinno nam pozwolić osiągnąć cel, czyli zwiększyć sieć o ok. 20 proc." - powiedział Krauze podczas telekonferencji.
Dino Polska rozczarowało wynikami za drugi kwartał
Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2021 roku 196,2 mln zł wobec 148 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 200,2 mln zł zysku netto.
Wskazał, że spółka ma największy bank ziemi w historii. Pracuje nad planem ekspansji na przyszłość.
"Mamy bardzo atrakcyjny format sklepu, duże doświadczenie w stawianiu nowych lokalizacji, dlatego widzimy bardzo dużo miejsca, by się rozwijać w krótkiej i dłuższej perspektywie. (...) Nie myślimy o spowolnieniu ekspansji, cały czas chcemy ją przyspieszać" - powiedział członek zarządu.
Wyjaśnił, że chodzi o zwiększanie liczby otwieranych sklepów w sensie nominalnym, tak, by wzrost procentowy był na poziomie ok. 20 proc.
Jak poinformował, spółka ma najwięcej działek w południowo-zachodniej Polsce, ale rozwija się też na wschodzie.
"Reakcja konsumenta jest taka sama, zarówno w zachodniej, jak i wschodniej części kraju" - powiedział członek zarządu.
W II kwartale 2021 r. Dino Polska uruchomiło 91 nowych sklepów.
Łącznie w I półroczu 2021 r. otwartych zostało 150 nowych sklepów w stosunku do 84 w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Na koniec czerwca 2021 r. sieć Dino liczyła 1.622 markety, o 320 więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchni sali sprzedaży wyniosła 633,2 tys. m kw. (+25,4 proc. rdr). (PAP Biznes)
pel/ mfm/