Rynki

Twoje finanse

Biznes

Forum

Plaża, gofry i nasze portfele. Jak spędzimy wakacje? Zobacz wykresy o planach urlopowych Polaków

Jak wakacje, to na tydzień, w najwyższym sezonie i w większości przypadków w Polsce. Budżet na letni wypoczynek dla 60 proc. ankietowanych będzie podobny jak w ubiegłym roku, wynika z badania „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”. 

fot. Łukasz Dejnarowicz / FORUM

Zobacz 10 wykresów o wakacyjnych planach Polaków na najbliższy sezon.

reklama

1. Szczyt sezonu najbardziej popularny

"Wśród ankietowanych dominuje chęć wyjazdu w lipcu i sierpniu (71,8 proc.), ale wiele osób (28,2 proc.) zakłada również możliwość wyjazdu jeszcze w maju-czerwcu lub na początku jesieni (wrzesień-październik)" – wskazuje Marcin Dragan, założyciel Profitroom.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

2. Wakacje bez wcześniejszej rezerwacji

Z badania „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków” wynika, że ponad połowa ankietowanych (61 proc.) nie dokonała jeszcze rezerwacji pobytu wypoczynkowego.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

3. Tydzień optymalny na wyjazd

Największa grupa ankietowanych wskazała, że planuje wakacyjny wypoczynek na tydzień (41,5 proc.). Często wskazywaną opcją były także wakacje na 4-6 dni oraz od 8 do 13 dni.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

4. Połowa Polaków planuje dwa wyjazdy

Blisko połowa ankietowanych osób biorących udział w badaniu „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków” wskazała, że do końca 2022 roku planuje dwa wyjazdy.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

5. Częściej w towarzystwie niż samotnie

Zdecydowana większość respondentów wskazuje, że wakacyjny wypoczynek planuje wspólnie z innymi osobami. Najczęściej ankietowani wskazywali, że wyjeżdżają z rodziną. Natomiast nieco mniej odpowiedzi zyskały podróże we dwoje.

Produkty finansowe
Produkt
Kwota
Okres
miesięcy
(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

6. Podróżni ufają ocenom w sieci i rekomendacjom znajomych

Jednym z pytań, które znalazło się w ankiecie zorganizowanej przez Profitroom, było wskazanie inspiracji wyboru konkretnego hotelu lub miejsca wypoczynku. Ankietowani odpowiedzieli, że przede wszystkim wpływ na decyzję o rezerwacji mają dla nich rankingi hoteli dostępne w internecie (64 proc.) oraz rekomendacje znajomych i rodziny (53,9 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się media społecznościowe czy reklama w mediach.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

7. Budżet na wakacje podobny jak przed rokiem

Ponad 60 proc. gości wyda na wakacje tyle samo co w ubiegłym roku, a co trzeci ankietowany deklaruje wyższy budżet. Z kolei blisko 28,5 proc. ankietowanych przeznaczy na urlop więcej niż w ubiegłym roku.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

8. Maksymalnie 1500 zł na rezerwacje

39 proc. ankietowanych zamierza wydać na rezerwację pobytu nie więcej niż 1500 zł na osobę. Natomiast na planowany koszt w przedziale od 1500 do 2500 zł wskazało 33,9 proc. respondentów

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

9. Co trzecia osoba przewiduje pogorszenie sytuacji finansowej

Ponad jedna piąta ankietowany przewiduje, że ich sytuacja finansowa w najbliższym czasie się pogorszy. Z kolei 4,7 proc. badanych wskazuje na możliwość zdecydowanego pogorszenia się sytuacji w tym zakresie.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

10. Większość Polaków zdecyduje się na wyjazd

Doniesienia związane z wojną, inflacją czy podwyżką stóp procentowych nie wstrzymały wakacyjnych planów Polaków. Z badania przeprowadzonego przez Profitroom wśród ponad 3 tys. gości hotelowych wynika, że aż 93,6 proc. z nich uda się na wypoczynek.

(Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków”)

Badanie „Ogólnopolskie badanie gości hotelowych – Plany wakacyjne Polaków” przeprowadzono metodą panelu online w dniach 9-12 maja 2022 r. na grupie 3 tys. gości hotelowych. Badanie zrealizowała firma Profitroom.

DF

Źródło: Bankier.pl
powiązane
polecane
najnowsze
popularne
najnowsze
bankier na skróty