Ledwie minął tydzień od dużej awarii bankomatów sieci Euronet z 10 listopada, a dziś klienci banków znowu zgłaszają problemy z wypłatą środków.


Przypomnijmy - w trakcie zeszłotygodniowej awarii Euronetu bankomaty nie wypłacały gotówki, ale księgowały zdjęcie z konta środków. Kwota, jaką chciano wypłacić z bankomatu, była zablokowana na rachunku, w niektórych przypadkach jeszcze kilka dni po zdarzeniu sprzed długiego weekendu. O utrzymujących się jeszcze po niedzieli problemach klientów pisaliśmy w artykule "Blokada środków na rachunkach klientów po awarii bankomatów Euronetu".


Osiem dni później Euronet znowu ma problemy z działaniem bankomatów. Sygnał o problemach z wypłatą środków otrzymaliśmy nieoficjalnie od jednego z banków. Również w mediach społecznościowych da się zauważyć pierwsze komentarze zdenerwowanych klientów banków, którzy mają problem z wypłaceniem środków z konta.
Reklama"Objechałem wszystkie wasze bankomaty w mieście i nie chce mi wypłacić pieniędzy. Różne konta, różne karty. Znów awaria ?? A na infolinię oczywiście nie można się dodzwonić" - pisze jeden z klientów. "(...) wasz bankomat przy transakcji pobrał mi pieniądze z konta, a ich nie wydał. Jak mogę je teraz odzyskać" - dodaje inny. "I ja trafiłem na awarię. Na infolinię nie da się dodzwonić. Proszę o jak najszybszy kontakt w wiadomości prywatnej abym mógł zgłosić pobranie pieniędzy z konta bez ich wydania z bankomatu" - zgłasza kolejna osoba.
I my próbowaliśmy dokonać wypłaty z bankomatu Euronet. Jedna z maszyn zlokalizowanych we Wrocławiu po godzinie 13:00 nie wypłaciła środków. Podgląd konta nie wskazywał jednak na to, żeby kwota na rachunku została zablokowana. Kolejna próba wypłaty środków ponownie zakończyła się niepowodzeniem, tym razem z komunikatem informującym, że nie można dokonać wypłaty.
Po godzinie 13:00 nie działała infolinia Euronet Polska. O komentarz w sprawie zgłaszanych trudności poprosiliśmy również osobę odpowiedzialną za komunikację z mediami. W odpowiedzi otrzymaliśmy następujące stanowisko sieci Euronet:
"Aktualnie weryfikujemy poprawność funkcjonowania sieci. Klientów, których wypłaty nie przebiegły pomyślnie prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 801 324 024 lub 22 519 77 71 lub poprzez formularz kontaktowy na stronie http://kontakt.euronet.pl/."
[Aktualizacja - 18.11.2016, godz. 15:40]
Citi Handlowy poinformował swoich klientów o tym, że awaria ustąpiła: Chcemy poinformować Państwa, że awaria bankomatów sieci Euronet już ustąpiła i wszystkie transakcje są realizowane prawidłowo. Dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie.
Malwina Wrotniak-Chałada