Jeśli natomiast zleceni płatnicze zostało już wysłane do systemu ELIXIR (czyli wyszło z banku do systemu rozliczeń międzybankowych), to na prośbę/reklamacje Klienta można wystąpić do banku beneficjenta (czyli osoby, na rzecz której zrobiliśmy przelew) o zwrot niesłusznie przekazanej kwoty. W Kredyt Banku wykonujemy to poprzez Moduł Zapytań i reklamacji w aplikacji OGNIVO, z której korzysta ponad 70% banków. Po otrzymaniu takiego wstrzymania przelewu, Klient beneficjent podejmuje decyzję, czy zgodzi się na obciążenie rachunku i zwrot przelewu. W sytuacji, kiedy Klient Kredyt Banku jest beneficjentem zlecenia i otrzymamy taką reklamację, placówka kontaktuje się z klientem, by uzyskać jego decyzję. W zależności od decyzji przelewamy środki z powrotem lub informujemy o odmowie bank wystawcy przelewu.
Czas załatwienia tego typu sprawy może być różny i jest zależny od szybkości komunikacji banku, do którego wpłynęła prośba o zwrot przelewu, z Klientem - beneficjentem rachunku, na który wpłynął przelew. Jeśli klient omyłkowo przesłał pieniądze na niewłaściwy rachunek, to osoba, która takie niezależne świadczenie otrzymała,zgodnie z Kodeksem Cywilnym jest zobowiązana do jego zwrotu.
Łukasz Malinowski, Kredyt Bank
Źródło:Informacja prasowa





















































