Tydzień w finansach: powrót króla puszczy

Żubr ponownie w logo Pekao SA - zrepolonizowany bank wraca do swojego historycznego logo. Wojciech Boczoń z PRNews.pl mówi, że to może ułatwić życie klientom. - Zawsze rozróżniano oba podobnie brzmiące nazwy banków PKO BP i Pekao SA, jako "PKO ze skarbonką" i "Pekao z żubrem". Potem pojawił się problem, bo żubr zniknął, teraz to się rozwiąże - mówi Wojciech Boczoń.

7 czerwca 2017 roku sfinalizowano oficjalnie przejęcie 1/3 akcji Banku Pekao SA przez PZU i Polski Fundusz Rozwoju. Już wcześniej zapowiadano, że po tym terminie rozpocznie się rebranding marki, która obecnie korzysta z ujednoliconego logo UnitCredit Group. Ze strony internetowej zniknął już dopisek „Member of UnitCredit Group”, a wczoraj zaprezentowane zostało nowe logo, z powrotem wykorzystujące sylwetkę żubra.  

Koszt poprzedniej wymiany szyldów miał nie przekroczyć 50 mln zł, według zapewnień banku, teraz może być podobnie.

Fala zwolnień w bankach

W "Tygodniu w finansach" rozmawialiśmy również o fali zwolnień w bankach. Zdaniem Wojciecha Boczonia, tego typu wiadomości będą pojawiać się przez najbliższych parę lat ze względu na elektronizację i robotyzację sektora bankowego.

Bankowość internetowa i mobilna odciskają coraz większe piętno na strukturze zatrudnienia i liczbie placówek. Banki jeden po drugim ograniczają sieć oddziałów, bo coraz więcej osób obsługuje swoje finanse z poziomu smartfona. Z danych, które zebrał Bankier.pl wynika, że od końca marca 2016 roku do końca marca 2017 roku sieć placówek własnych skurczyła się o 779 punktów. Tylko w dwóch bankach w ujęciu rok do roku przybyło oddziałów. Raiffeisen Polbank zwiększył swoją sieć o 9 placówek, a mBank o 6. Banki zmniejszyły też zatrudnienie o 3,6 tys. osób. Więcej na ten temat...

Wojciech Boczoń, Paweł Sołtys

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~KapitanKirk

Najwięcej zwolnień na przełomie 2016/2017 było w Credit Agricole... ale po cichu im się udało to zrobić... francuskie firmy jak puls biznesu i bankier.pl nie odnotowywały tego a większość pracowników po prostu zniechęcono do pracy a nie włączano do grupówki...

! Odpowiedz
1 1 ~Logik

Nie ma znaczenia, kto jest właścicielem banku. No chyba, że ma, tzn. teraz bank będzie finansował nieefektywne ekonomicznie przedsięwzięcia po linii partyjnej, co będzie uderzało nie tylko w mniejszościowych akcjonariuszy, ale także w państwo (czytaj społeczeństwo), albo też bank będzie np. kupował pod przymusem obligacje skarbowe, co będzie uderzało w społeczeństwo itd. itp.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 2 ~BP

Jak to nie ma znaczenia? Nawet podczas okresu dobrej koniunktury w gospodarce ma to pewne znaczenie - dywidendy zostają w Polsce. Zaś podczas kryzysu ma bardzo duże znaczenie - akcja kredytowa zostaje zazwyczaj ograniczona przede wszystkim i w pierwszej kolejności w zagranicznych filiach banku, aby centrala w ojczyźnie przetrwała w jak najlepszej kondycji.
Ponadto, kto powiedział że przedsięwzięcia "po linii partyjnej" (a więc, jak rozumiem, projekty zaplanowane przez państwo i realizowane z dużym jego udziałem) z definicji muszą być nieefektywne ekonomicznie? Tak, tak, wiem że zaraz ktoś wyskoczy z ZSRR i Koreą Północną. Ale może dla odmiany spojrzeć np. na Koreę Południową?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~Miroo

Nie ma znaczenia? to dlaczego wszystkie silne i nawet te słabsze kraje dwoją się i troją, aby mieć "swoje banki"?
A korzyści:
1) zysk i dywidenda zostają w kraju,
2) wspiera się głównie krajowe podmioty ich rozwój - patrz Tajwan czy Korea Płd..

Cudze chwalicie a swego nie znacie... Francuz wybierze swojego nawet jeśli ofertę gorszą dostanie... a polacy? dla paru groszy sprzedadzą polaka...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 4 ~like

Prawdopodobnie wyborcy PiSu mieli problem z tym rozroznieniem.

! Odpowiedz
0 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
5 7 ~xxx

ot WŁOSI zrobili dobry interes na przygłupach z PISd :-)

! Odpowiedz
3 4 ~Akcjonariusz

Widać, że jesteś laikiem

! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 7 ~zejman

za ile go sprzedano przed laty?..a za ile teraz my zapłaciliśmy ODKUPUJĄC?

! Odpowiedz

Księgarnia Bankier.pl

Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego ilustracje: Andrzej Mleczko, Robert B. Cialdini Cena: 34,90 zł  Zamów książkę

Porównaj i kup ubezpieczenia turystyczne

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl