Startupy na dywaniku: Firmlet.pl

W ramach inicjatywy "Startupy na dywaniku" eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą pod lupę projekt Firmlet.pl.

O serwisie

Firmlet to zestaw aplikacji, które mają ułatwić pracę - mówią pomysłodawcy serwisu. Z uwagi na to, że każda firma może mieć inne potrzeby, w Firmlecie użytkownik może samemu wybierać aplikację, której chce właśnie używać.

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure

Coraz częściej na portalach i konferencjach związanych ze start-upami pojawiają się firmy oferujące aplikacje do zarządzania dla małych przedsiębiorstw. Firmlet wpisuje się w ten trend. W tym biznesie, ze względu na niskie ceny oferowane za oprogramowanie, konieczne jest masowe pozyskiwanie klientów. Doświadczenie pokazuje, że obecnie większość konkurencyjnych w stosunku do Firmlet firm, ma z tym duży problem. Na rynku występuje wiele aplikacji do zarządzania dla małych firm, które są na wysokim poziomie i w gruncie rzeczy nie różnią się istotnie między sobą. Firmlet będzie zatem musiał wykazać się dużymi zdolnościami sprzedaży, aby osiągnąć dodatni wynik finansowy.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Twórcy uruchomili dotychczas tylko dwa z kilku planowanych narzędzi - narzędzi, które oferuje również szereg innych podmiotów. W samym pomyśle nie widzę nic nowego czy innowacyjnego, ale doceniam poprawne, estetyczne wykonanie. Dobrym pomysłem jest powiązanie jednym kontem kilku narzędzi. To pozwoli na up i cross selling. Podoba mi się również model freemium, który, oferując wybrane funkcjonalności za darmo, przyzwyczaja klienta do rozwiązania i pozwala utrzymywać z nim stały kontakt.

Jarosław Obara, prezes zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub

W serwisie mają być dostępne aplikacje ułatwiające pracę (w tym zespołową), zwłaszcza w firmie, udostępniane "w chmurze". Na razie dostępne są Organizac - aplikacja do zarządzania zadaniami – i Sugester, czyli aplikacja umożliwiająca zgłaszanie uwag przez użytkowników strony www, która może być wykorzystana przez wydawcę strony do pozyskiwania uwag użytkowników.

Jakość działania serwisu nie zwala z nóg. Rejestracja udała mi się, ale z ponownym logowaniem to już był problem. Jeśli chodzi o aplikację Organizac, nie oferuje jakichś szczególnych funkcjonalności, jej interfejs nie jest szczególnie nowoczesny i zachęcający. Sugester chyba jest bardziej dopracowany, nie jest to szczególnie zaawansowana aplikacja, raczej rodzaj uporządkowanego forum. Inne aplikacje są dopiero przygotowywane, min. CRM i CMS, z tego względu trudno coś więcej powiedzieć na temat perspektyw projektu.

Wiadomo, że trend do udostępniania aplikacji w ten sposób jest coraz silniejszy (mamy Salesforce, Zoho, Google i ostatnio Microsoft). Niemniej wydaje mi się, że aplikacje "w chmurze" nie mogą iść na duże kompromisy jakościowe, a co za tym idzie – ich wytworzenie to będzie kosztownąa sprawąa, przekonanie klientów np. o bezpieczeństwie również będzie kosztowne.

Stanisław Tomczak, menedżer inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Być może Firmlet nie ma odkrywczych i konkurencyjnych pojedynczych usług - większość z nich jest zresztą jeszcze na etapie tworzenia - za to już ich zestawienie jako portofolio komplementarnych produktów jest bardzo sprytnym zabiegiem. Jeśli klient firmy będzie zadowolony nawet z jednego z nich, na pewno sprzedawcom Firmletu będzie łatwiej przekonać go do zakupu kolejnego. Wszystkie produkty są świetnie opisane i miejmy nadzieję, że po ich stworzeniu uzyskamy zestaw znakomitych narzędzi usprawniających pracę w firmie oraz zarządzanie stroną www.

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

Bardzo podoba mi się ten pomysł. Widać, że tego typu usługi znajdują coraz większe zainteresowane również u nas, i to w modelu B2B. Nie są to wprawdzie szczególnie zaawansowane usługi, ale przyjemny i zindywidualizowany interfejs, w miarę przystępne ceny – roczny abonament już od 99 zł – wszystko to sprawia, że usługa może zyskać uznanie na rynku.

Tomasz Serwan, specjalista ds. inwestycji funduszu AIP Seed Capital

Customer Relationship Management to zagadnienie, które swoją młodość i okres dynamicznego rozwoju ma już za sobą. Od czasu do czasu pojawiają się jednak kolejne wersje oprogramowania do zarządzania relacjami z klientami. W gąszczu, jaki tworzą setki firm zajmujących się tym zagadnieniem, ciężko jest znaleźć coś, co wybija się ponad przeciętność. Nie inaczej jest z Firmlet. Ładna grafika i oferowane funkcje to standard w tej branży. Wszystkie z oferowanych funkcji widziałem już u konkurencji w przeróżnych konfiguracjach.

Być może Firmlet wyróżnia się czymś, jednak poświęcając czas, jaki średnio poświęcany jest na podjęcie decyzji o przetestowaniu danego produktu, nie znalazłem nic, co skłoniło by mnie do tej decyzji. To właśnie jest moim największym zarzutem do Firmlet.pl. Wkraczając na bardzo konkurencyjny rynek, musimy zdawać sobie sprawę, że przewagi, takie jak większa łatwość obsługi, bardziej atrakcyjny design czy dodatkowe funkcje, nie mające znaczącego wpływu na całościowy obraz naszej usługi, nie będą dla klienta wystarczające, aby przekonać go do kupna.

Decydując się na stworzenie aplikacji CRM, zdecydujmy, za jaką wartość dodaną, produktu powszechnego na rynku, firmy zdecydują się zapłacić. Jeżeli jej nie znajdziemy. nie liczmy na spektakularny sukces.

Zebrał Grzegorz Marynowicz

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce "Start-up"? Wyślij opis na adres kontakt@mambiznes.pl

Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku.  Wpółtwórca i pierwszy dyrektor zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA.  Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Stanisław Tomczak, menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub
 
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński z firmy consultingowej CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure

Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Zobacz, które startupy ocenili eksperci »
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Do pobrania

Odpowiadaj, typuj, wygraj jedną z ponad 100 nagród! >>
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Kalendarium przedsiębiorcy

Brak wydarzeń

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Księgarnia Bankier.pl

Sztuka rozpoczynania 2.0 Sztuka rozpoczynania 2.0 Guy Kawasaki Cena: 35,92 zł  Zamów książkę

Znajdź nas na Facebooku

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl