REKLAMA

Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów

2024-07-28 18:00
publikacja
2024-07-28 18:00

60 proc. klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 proc. weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy - wynika z badania GfK. Jedynie 1 proc. Polaków regularnie płaci za zakupy smartfonem.

Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów
Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów
fot. chainarong06 / / Shutterstock

Jak wynika z badania zrealizowanego pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK (Growth from Knowledge), Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym.

Wyjaśniono, że telefony komórkowe w sklepach głównie są wykorzystywane do sprawdzania informacji o produkcie. "Przyznaje się do tego 60 proc. klientów, a 37 proc. ocenia, że robi to regularnie" - podano.

Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. "Przynajmniej raz z takiej możliwości skorzystało 53 proc. Polaków, a 32 proc. robi to często" - dodano.

"Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet" – powiedział cytowany w komunikacie Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Z raportu wynika również, że z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się 49 proc. klientów centrów handlowych, a 25 proc. twierdzi, że było o tym informowanych wielokrotnie.

10 proc. respondentów deklaruje, że wykorzystuje własne urządzenia mobilne do płacenia za zakupy w kasie sklepu, a 1 proc. - że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.

Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów.

fos/ malk/

Źródło:PAP
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
karbinadel
Chyba ludzie nie mają co robić. Ja smartfona podczas zakupów używam wyłącznie do płacenia:)
helixo
Polacy coraz bardziej są do tego zmuszani, ceny poszły mocno do góry żeby potem móc co chwila robić "promocje" na kartę lojalnościową ,za kupony, w odpowiednich dniach czy nawet godzinach, tresowanie I układanie. Chyba w UK były już sprawy sądowe o to, że te ceny "promocyjne" dla klubowiczów to tak naprawdę ceny Polacy coraz bardziej są do tego zmuszani, ceny poszły mocno do góry żeby potem móc co chwila robić "promocje" na kartę lojalnościową ,za kupony, w odpowiednich dniach czy nawet godzinach, tresowanie I układanie. Chyba w UK były już sprawy sądowe o to, że te ceny "promocyjne" dla klubowiczów to tak naprawdę ceny regularne a bez karty lojalnościowej są specjalnie podwyższane. Ja bardzo chętnie z żadnych aplikacji i kart bym nie korzystał tylko szedł do sklepu i kupował patrząc na uczciwą jedna cenę na cenówce a nie na 4 różne i dumał na którą się załapie, czy spełniam warunki i czy się opłaca. Dziki zachód i ogłupianie ludzi na prostych zakupach
tomitomi
tak się ćwiczy naród ,
niepojęte ,że ludzie to robią dobrowolnie !

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki