Bank Pocztowy zamierza powalczyć o pokolenie cyfrowych klientów. Wkrótce wprowadzi na rynek nową markę – Envelo Bank. – Do bankowości mobilnej nie będziemy podchodzić w tradycyjny sposób, czyli jak do kolejnego kanału kontaktu z bankiem. Tworzymy bank, który będzie aktywnie komunikował się z klientem – mówi Szymon Midera, prezes Banku Pocztowego.


Bank Pocztowy jest bankiem o tradycyjnym profilu. Spośród blisko 1,5 mln klientów banku, tylko 135 tys. osób aktywnie korzysta z bankowości internetowej. Podstawowym kanałem obsługi dla klientów Pocztowego są placówki własne i Poczty Polskiej. Bank nie chce jednak przespać cyfrowej rewolucji i projektuje całkiem nowe rozwiązanie. Pod marką Envelo Bank uruchomi bank dla młodszego pokolenia klientów.
- Nie możemy liczyć na to, że będziemy nadal agresywnie pozyskiwać klientów na rynku Polski powiatowej – mówi Szymon Midera, prezes Banku Pocztowego. – Marka Banku Pocztowego sprawdza się na tradycyjnych rynkach, ale jest ograniczeniem rozwoju w kontekście ludzi młodych. Klienci przenoszą się do internetu, dlatego nowy bank uruchamiamy pod brandem cyfrowym – tłumaczy.
Pocztowy nie chce podchodzić do bankowości mobilnej w tradycyjny sposób, czyli jak do kolejnego kanału kontaktu z bankiem. – Uważamy, że dla nowego pokolenia klientów usługi finansowe nie są najważniejsze. Są potrzebami drugiego rzędu. Najważniejsze jest to, czego on tu i teraz potrzebuje. Potrzebuje zapłacić w sklepie, zamówić kuriera, wygodnie i tanio opłacić rachunki – tłumaczył Szymon Midera podczas poniedziałkowej debaty w ramach cyklu Bankowość 3.0.
Jak tłumaczy prezes Pocztowego, nowy bank będzie „zintegrowany” z kurierem. Dzięki temu klienci będą mogli korzystać z preferencyjnych cen tej usługi. Bank tworzy też cały ekosystem z partnerami zewnętrznymi związany z opłacaniem rachunków i faktur. - Chcielibyśmy tę potrzebę zaspokajać lepiej, chcielibyśmy zdjąć ją z głowy naszych klientów i robić to za nich – mówi Midera.
Jak zapowiada szef Pocztowego, bank będzie się integrował z dostawcami faktur, ale pozwoli też przesyłać te dokumenty w formie elektronicznej – na przykład poprzez skanowanie z poziomu aplikacji. Później Envelo Bank zajmie się płatnościami za klientów. Wystawi je w systemie i przypomni o płatności. - Tworzymy bank, który aktywnie będzie komunikował się z klientem – mówi Midera.