Nest Bank uruchomił nowy serwis generujący wyciągi z kont bankowych. Zaniepokojeni klienci mają jednak wątpliwości, czy to na pewno działalność banku, ponieważ loginy i linki do strony Nest Bank wysyła… w e-mailu.


Banki od dłuższego czasu dwoją się i troją, żeby uczulić swoich klientów na fałszywą korespondencję opatrzoną ich logotypem. Hasło phishing stało się już wśród użytkowników usług bankowych powszechne i na stronie niemal każdego banku przed zalogowaniem się klient jest raczony odpowiednim komunikatem, który ma zwiększyć jego czujność podczas korzystania z bankowości internetowej. Niekiedy jednak banki potrafią cały ten mozolny trud zniweczyć jedną akcją.
Wraz z uruchomieniem Serwisu Wyciągów Bankowych Nest Bank postanowił rozesłać swoim klientom linki do generowania hasła i same loginy za pomocą korespondencji elektronicznej. Zaniepokojona czytelniczka zwróciła się do nas z prośbą o weryfikację, czy to aby na pewno wiadomość z banku, a nie fałszywa wiadomość z linkiem do spreparowanej witryny mającej na celu jedynie wykradnięcie danych wrażliwych.
Skontaktowaliśmy się w tej sprawie z Nest Bankiem. Monika Moldena-Sawtyruk z biura prasowego banku potwierdziła w rozmowie z Bankier.pl, że wspomniana korespondencja wyszła bezpośrednio z Nest Banku.
To jednak nie jedyny tego typu przypadek. Z buttonami linkującymi do strony logowania w swojej bankowości internetowej można spotkać się również w korespondencji Citi Handlowego.
W czasie wzmożonego ruchu oszustów phishingowych banki mocno skupiły się na informowaniu klientów o tym, żeby nie klikać w podejrzane linki znajdujące się w e-mailach, rzekomo kierujące do strony banku. Niestety same o tym zapominają, a klienci później biorą taką korespondencję za próbę ataku i kradzieży ich danych.
Dlatego my przypominamy – nawet jeśli wiadomość wygląda na prawdziwą (i taka jest, jak w przypadku Nest Banku), warto najpierw sprawdzić na stronie banku lub po zalogowaniu się do systemu transakcyjnego bezpośrednio z poziomu strony głównej, czy taka akcja faktycznie jest prowadzona. Ewentualnie pozostaje telefon na infolinię z pytaniem o szczegóły.

























































