REKLAMA
RELACJA Z FORUM FINANSÓW

Motoryzacyjna rewolucja w Niemczech się nie przyjęła? Kierowcy elektryków wracają do aut spalinowych

2024-10-20 20:00
publikacja
2024-10-20 20:00

Coraz więcej kierowców samochodów elektrycznych w Niemczech wraca do silników spalinowych przy zakupie kolejnego pojazdu - wynika z danych firmy ubezpieczeniowej Huk Coburg. Wielu Niemców zdecydowałoby się na samochód elektryczny tylko wtedy, gdyby zostali do tego zmuszeni.

Motoryzacyjna rewolucja w Niemczech się nie przyjęła? Kierowcy elektryków wracają do aut spalinowych
Motoryzacyjna rewolucja w Niemczech się nie przyjęła? Kierowcy elektryków wracają do aut spalinowych
fot. nblx / / Shutterstock

Według danych firmy Huk Coburg w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy tego roku około 34 procent wszystkich właścicieli samochodów elektrycznych powróciło do pojazdów z silnikiem diesla lub benzynowym - napisał portal dziennika "Welt".

"Najwyraźniej samochody elektryczne nie przekonują wielu właścicieli do pozostania przy tej formie napędu w dłuższej perspektywie" - zauważył portal.

Wielu Niemców zdecydowałoby się na samochód elektryczny tylko wtedy, gdyby zostali do tego zmuszeni, czytamy. Według reprezentatywnej ankiety zleconej przez Huk Coburg 29 proc. respondentów stwierdziło, że zdecydowaliby się na pojazdy elektryczne tylko wtedy, gdyby "prawo zezwalało na rejestrację wyłącznie samochodów elektrycznych". Jedynie 18 proc. przy zakupie nowego samochodu wzięłoby pod uwagę tylko auta elektryczne. 

bml/ zm/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (15)

dodaj komentarz
jeremyi2
Jak można w ramach KPO czyli krajowego planu odbudowy po skutkach pandemii dotować zakup dla Kowalskiego używanych elektryków z Niemiec? Załatwia to niemiaszkom jednocześnie olbrzymie koszty utylizacji baterii, etc. Mało polskich firm ucierpiało podczas pandemii? To nie jest KPO tylko jakieś KPOOK, krajowy plan odbudowy obcego kapitału.
pilsener
Nie dziwię się, widziałem filmy typu: Hans wyjeżdża z garażu i już zasięg minus 50 km, potem depnął na sznelwegu i już po pół godzinie musiał zjechać na ładowanie - nie zrobił nawet stu kilometrów. W te deklarowane zasięgi nikt już nie wierzy.
money_maker88
Nawet jak będą dopłaty nie brać i nie kupować tego szrotu.
wic
Teraz ktoś musi od nich te auta odkupić! Dlatego służba zdrowia schodzi na dalszy plan. Ale ciii.. Na szczęście w mediach gajewska i tubki.
tompaj10
Kazde narzedzie ma swoje zastosowanie, podobnie z moja Tesla S z 2015 ego roku z przebiegiem 380k kilometrow. Najchetniej wybierany samochod w rodzinie, na krotkie i dlugie dystanse. Nigdy wczesniej nie zrobilem takiego przebiegu innym pojazdem, zwykle sprzedawalem po okolo 150k.
unified_observer
Psujesz narracje. Tutaj narzekamy na elektryki bo nas na nie nie stać
to_i_owo
Jak długo jedziesz do Szwajcarii na narty?
_xyz
a liczyłeś ile życia zmarnowałeś przy tych ładowarkach przez te 9 lat?
innowierca
ale przeciez sa zmuszani. Wlasciwe wszyscy jestesmy. Postepujaca likwidacja alternatywy.

Powiązane: Elektromobilność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki