REKLAMA

McDonald's traci klientów z powodu wysokich cen. Firma postawi na kurczaka, bo wołowina jest droga

2024-10-07 12:35
publikacja
2024-10-07 12:35

McDonald's ratuje swoje statystyki sprzedaży, proponując zastąpienie wołowego burgera kurczakiem. Dyrektor generalny sieci restauracji w USA ujawnił taktykę firmy, która zmaga się z odpływem klientów przy rosnących cenach produktów.

McDonald's traci klientów z powodu wysokich cen. Firma postawi na kurczaka, bo wołowina jest droga
McDonald's traci klientów z powodu wysokich cen. Firma postawi na kurczaka, bo wołowina jest droga
fot. Annie's Studio, Sonsedska Yuliia / / Shutterstock

Kultowa sieć restauracji sygnująca się złotymi łukami informuje o zwiększeniu ilości produktów zawierających kurczaka w swoim menu. Wiąże się to z wysokimi cenami rynkowymi wołowiny i malejącym ruchem w lokalach. Okazuje się, że amerykanie coraz rzadziej chodzą do restauracji, a kiedy już to robią, skłonni są do wydawania mniejszej ilości pieniędzy.

Wprowadzenie większej ilości kurczaka jest tylko jednym ze środków ratowania spadającej sprzedaży. Firma wypuszcza także specjalne promocje i nowe produkty, jak na przykład pełen posiłek za kwotę 5 dolarów, którego obecność w menu przedłużono do grudnia. Ma to na celu przyciągnięcie do restauracji klientów o ograniczonym budżecie. 

Różnica pomiędzy kurczakiem a wołowiną jest bardzo duża i można to zaobserwować nie tylko na sklepowej półce, ale też patrząc na informacje dotyczące eksportu. Według globalnych danych zawartych w raportach stworzonych dla BNP Paribas na temat rynku mięsa tona mięsa drobiowego w pierwszym kwartale 2024 roku kosztowała w eksporcie 1277 dolarów (cena podskoczyła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem). W analogicznym okresie cena ta dla mięsa wołowego to 9077 dolarów (w porównaniu z poprzednim kwartałem cena podskoczyła aż o 12 proc.).

Kurczakowa oferta McDonald's

Sieć restauracji wprowadziła już testowo do menu swoją sztandarową kanapkę Big Mac w wersji z kurczakiem w tempurze zamiast wołowego burgera w 2022 roku. Teraz Chicken Big Mac powróci od 10 października i będzie dostępny aż do wyczerpania zapasów. 

Wcześniej sieć przeprowadziła tego rodzaju test w Wielkiej Brytanii i Australii, gdzie drobiowy Big Mac stał się prawdziwym hitem i wyprzedał się w ciągu 10 dni. Serwujące go restauracje miały problemy z zapewnieniem ciągłości łańcucha dostaw, aby dalej móc oferować produkt w menu. Jeśli historia powtórzy się w Stanach, to najprawdopodobniej kanapka zagości na stałe w asortymencie McDonald's.

Oprac.: MT 

Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (27)

dodaj komentarz
jenak
Robaki są ponoć niezłą cenową alternatywą.
jenak
Dojechali ludzi wysokimi cenami, a teraz lament, że klienta nie ma.
prawnuk
czyli kilo za 9 USD.
czyli ćwierć funta to 5 zł
kjx
Nie jeść tego syfu. Szkoda zdrowia a leczenie drogie.
spokojowo
Firma niech postawi na klasykę. Bo młoda kadra wymyśla koło od nowa. Gdzie " One dolar menu". Gdzie jest indeks BicMac. Gdzie cola 2L. Gdzie rożki lodowe 259ml.Gdzie starter w Sphinxie, gdzie całodzienne bilety w termach Uniejów.
ggrruu
A może po prostu młodsze pokolenia są mądrzejsze i nie chcą jeść tego syfu?
od_redakcji
Młodsze pokolenia mądrzejsze. No weź przestań.
inwestor.pl
Może to przez to, że klienci już nie mogą przejść przez drzwi, żeby coś kupić?
piotrpoznan
Traci takze przez promocje progresywnych ideologii. U mnie w rodzinie nikt juz tam nie chodzi. Maja swoich progresiwistow, niech oni tam jedza.
bha
Ale globo reklamy mają się dalej bardzo dobrze ciekawe ile rocznie one firmy ogólnie kosztują.Pewnie nie mało, nie mało raczej starczyło by i na obniżkę cen na rynku i na podwyżki dla firmowych wszystkich pracowników, a i nawet może by jeszcze coś na + pozostało w ogólnym firmowym co roku od dekad budżecie!.

Powiązane: Żywność

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki