Zwykle jednak któregoś z elementów zabraknie, wtedy z tą listą pod pachą możesz negocjować uzupełnienie programu - albo mieć konkretny argument za „okolicznościowym rabatem”.
-
Czy wiedza i umiejętności zawarte w programie wiążą się z kontekstem pracy, z praktycznymi zadaniami i problemami jakie spotyka się na danym stanowisku?
- Czy materiał w programie jest zróżnicowany pod kątem formy przekazywania informacji (np. żeby nie były to same schematy lub same animacje lub sam tekst)?
- Czy materiał zapewnia stopniowe zdobywanie wiedzy, podawanie nowej wiedzy w nawiązaniu do wiedzy przed chwilą nabytej?
- Czy program umożliwia łatwą modyfikację w zależności od potrzeb i celów osób korzystających z niego?
- Czy program wykorzystuje wiedzę i umiejętności, które użytkownik posiadał jeszcze przez rozpoczęciem korzystania z programu?
- Czy program posiada tryb „sandbox”, w którym można testować szeroki zakres strategii rozwiązywania problemów w bezpiecznym środowisku?
- Czy program posiada elementy pozytywnie motywujące uczących się do kontynuowania nauki?
- Czy program pozwala na refleksję, zastanowienie nad własnym sposobem działania?
- Czy sposób korzystania z programu jest znany uczącym się?
- Czy instrukcja obsługi jest prosta w opanowaniu i zawarta w samym programie np. jako tutorial?
- Czy informacje w programie są przekazywane w sposób wizualny i praktyczny, z wykorzystaniem realistycznych sytuacji?
- Czy program stopniuje poziom trudności, przechodząc od znanych i nieskomplikowanych treści do nieznanych i złożonych?
- Czy każda jednostka lub lekcja w programie jest elementem większej całości tj. czy nawiązuje do poprzednich lekcji i czy kończy się podsumowaniem?
- Czy treść zawarta w programie przyciąga uwagę i ułatwia zapamiętanie?
- Czy treść zawarta w programie zachęca do współpracy z innymi uczestnikami?
- Czy program zawiera wsparcie techniczne oraz merytoryczne? Czy jest przewidziana indywidualna komunikacja z ekspertem, podczas której uczestnik może wyjaśnić wątpliwości?
- Czy treści programu zostały posegregowane pod kątem wagi dla użytkownika - mniej ważne, ważne, kluczowe?
- Czy program nie zawiera treści nieważnych dla użytkownika?
- Czy program daje możliwość korzystania lub zamówienia materiałów dodatkowych dla danego użytkownika?
- Czy program pozwala na kontynuowanie nauki? Czy zawiera plan dalszego kształcenia? Czy przewiduje narzędzia motywujące do nauki po zakończeniu korzystania z programu?
Więcej przydatnych informacji o e-learningu i jego wykorzystaniu w szkoleniowej działalności działu HR znajdziesz w książce „E-learning. Tajniki edukacji na odległość” Marleny Plebańskiej (Wydawnictwo C.H. Beck, 2011). Książka jest dostępna w cenie ze zniżką w e-księgarni www.ksiegarnia.beck.pl. Wykorzystanie za wiedzą Wydawcy.
Mariusz Ludwiński dla Wydawnictwa C.H. Beck
Zobacz też:
» E-nauczanie: przyszłość szkoleń
» M - learning jako przyszłościowy biznes
» E-learning - uczy i bawi
» E-nauczanie: przyszłość szkoleń
» M - learning jako przyszłościowy biznes
» E-learning - uczy i bawi
Źródło:Informacja prasowa