Prawa konsumenta są często ignorowane, a on sam bywa nieuświadamiany o swoich prawach lub wręcz wprowadzany w błąd co do nich. Teraz jednak każdy będzie mógł uzyskać szybką poradę i pomoc - podaje PAP.
Od 7 listopada 2006r. rusza bezpłatna infolinia konsumencka. Pod numerem telefonu 0-800-800-008 będzie można uzyskać rzetelne informacje na temat praw przysługujących nam w przypadku reklamacji, uszkodzenia mienia, zwrotu towaru, korzystania ze świadczeń gwarancyjnych. Korzystać z niej będzie można w dni powszednie od godziny 9.00 do 17.00. Projekt wprowadzany jest na razie do 31 sierpnia 2007r., jednak jak zapewnia Prezes UOKiK Cezary Banasiński - jeśli zainteresowanie będzie duże, infolinia zostanie do dyspozycji konsumentów już na stałe.
Uruchomienie infolinii kosztować będzie 297.750 euro, z czego 80% pokryją środki unijne, a 20% budżet państwa. Projekt prowadzony jest przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
KK
Na podstawie: PAP
"Halo, mam problem z reklamacją..."
Infolinia dla niezadowolonych konsumentów
2006-11-07 12:23
publikacja
2006-11-07 12:23
2006-11-07 12:23




























































